۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۶۴۹
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی:

ترجمه قرآن به زبان روسی گام بزرگی در عرصه‌ نشر بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاکری با بیان این که ترجمه قرآن به زبان روسی گام بزرگی در عرصه‌ نشر بین المللی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌های خویش جوانان اروپایی را به مطالعه قرآن به عنوان اصیل‌ترین منبع برای معرفی اسلام دعوت کرده است، بنابراین مناسب است دانش پژوهان تلاش خویش را جهت ترجمه قرآن کریم به ز‌بان‌های مختلف به کار بندند.
حجت الاسلام رضا شاکري، معاون فرهنگي تربيتي جامعة المصطفي صلي الله عليه و آله و سلم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، امروز در مراسم تجلیل از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، در سالن جلسات سازمان مرکزی جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم برگزار شد، گفت: ترجمه قرآن کریم به زبان روسی به قلم نظام زینال اف است که همراه با توضیحات تفسیری کوتاهی ارائه شده و این ترجمه گام بزرگی در عرصه‌های نشر بین المللی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام شاکری به برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و گفت: در این جشنواره، علما و الگوهای قرآنی معرفی می‌شوند و در جشنواره امسال نیز از شخصیت قرآنی حضرت الله صافی گلپایگانی تجلیل به عمل آمد.

 

وی با بیان این که مرکز جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم نهادی قرآن محور است، افزود: بسیاری از طلاب و خانواده‌های طلاب این مرکز، از قاریان و حافظان قرآن کریم بوده و هر دانش‌پژوه در دوران تحصیل خویش، 12 تا 26 واحد‌ قرآنی را می‌گذراند.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به آمادگی جهانیان به پذیریش آموزهای قرآنی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه‌های خویش به جوانان اروپایی ، آنان را به مطالعه قرآن به عنوان اصیل‌ترین منبع برای معرفی اسلام یعنی قرآن دعوت کرده است، بنابراین  مناسب است که دانش پژوهان جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم تلاش خویش را جهت ترجمه قرآن کریم به ز‌بان‌های پر مخاطب دنیا به کار بندند.

 

حجت الاسلام شاکری در پایان ابراز کرد: جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در کنار تاسیس مراکز آموزشی در کشورهای مختلف، مجوز راه اندازی دارالقرآن‌ها را نیز کسب کرده است تا مخاطبان به زبان‌ها مختلف از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شوند./998/پ202/ق

ارسال نظرات