۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۷۳۳۶
نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح کرد؛

ضرورت همکاری مستقیم مسؤولان زکات با کشاورزان استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین ارتباط مؤثر مسؤولان زکات استان را با مردم و کشاورزان امری لازم و ضروری دانست و گفت: نباید نگاه مسؤولان زکات به گونه‌ای باشد که تنها در موقع جمع‌آوری محصول از سوی کشاورزان و صرفاً برای دریافت زکات به سراغ آن‌ها بروند و باید در تمام طول سال و در غم و شادی کشاورزان در کنار آن‌ها باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسالم والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین، ظهر امروز در جلسه مسؤولان زکات استان و شهرستان‌ها که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، گفت: استفاده از تجربه‌های درون استانی، برای توسعه شیوه‌ها و روش‌های موفق به تمام استان مؤثر خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: همکاری با استان‌های دیگر برای استفاده از برنامه‌ها و تجربیات موفق آن‌ها در امر جمع‌آوری زکات، آن‌قدر اهمیت دارد که می‌تواند فضای استان را در این حوزه دگرگون کند.

 

همکاری مستقیم مسؤولان زکات با کشاورزان استان

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ارتباط مؤثر مسؤولان زکات استان را با مردم و کشاورزان امری لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: نباید نگاه مسؤولان زکات به گونه‌ای باشد که تنها در موقع جمع‌آوری محصول از سوی کشاورزان و صرفاً برای دریافت زکات به سراغ آن‌ها بروند و باید در تمام طول سال و در غم و شادی کشاورزان در کنار آن‌ها باشید.

 

خطیب جمعه قزوین با بیان این‌که باید مسؤولان زکات تلاش کنند تا امام جماعت‌ها هم پای کار بیایند، یادآور شد: اگر مسؤولان زکات بخواهند تنها به توان خود تکیه کنند، نمی‌توانند آن‌ گونه که باید به ترویج زکات در استان بپردازند و اگر بخواهیم این امر مهم الهی جایگاه واقعی خود را در سطح استان پیدا کند، باید تلاش کنیم تا ائمه جماعت‌ها را هم پای کار بیاوریم.

 

وی در ادامه استفاده از افراد ذی‌نفوذ برای شناسایی افرادی که علاقه‌مند به پرداخت زکات هستند را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: ارتباط افراد ذی‌نفوذ سبب می‌شود تا در زمان کمی افرادی که قصد پرداخت زکات را دارند، شناسایی و مردم هم بیش از پیش با این فریضه الهی آشنا شوند.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه نماز بدون ولایت مورد پذیرش واقع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دین بر مبنای نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده است اما طبق روایات و احادیث، ولایت از همه آن‌ها افضل‌تر است و اگر کسی همه شب‌ها به نماز، همه روزها به روزه، همه ساله حج و همه اموالش را زکات بدهد اما نداند ولی‌اش کیست، ذره‌ای ثواب نخواهد برد و اهل ایمان به شمار نمی‌آید.

 

رییس شورای زکات استان قزوین با تأکید بر این‌که باید پیش از زکات به امر نماز در هر منطقه رسیدگی شود، اظهار کرد: کسانی که در این عرصه مسؤول هستند نباید تنها در ترویج زکات تلاش کنند چرا که ترویج زکات بدون پرداختن به نماز محقق نخواهد شد.

 

هدایت الله صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: تاکنون 86 میلیارد و 69 میلیون ریال زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که 62 درصد آن به نیازمندان و 38 درصد به پروژه‌های عمرانی داده شده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان این بود که آن‌ها نتوانستند با قیمت مناسب محصول خود را به بازار عرضه کنند، گفت: با وجود مشکلاتی که برای کشاورزان وجود دارد تلاش می‌کنیم تا طبق برنامه جمع‌آوری زکات به ‌پیش فروش برود و خوشبختانه از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار هستیم./955/203/ب3

ارسال نظرات