۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۳۴۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

روحانیت نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نمی رود و اثرات و برکات آن ماندگار خواهد بود، گفت: روحانیت نقش تاثیرگزاری در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بر عهده دارد.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام آیت‌ الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی سبب می شود تا تمامی مشکلات مالی بخش های مختلف به آسانی با وقف حل شود.

 

سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای، که هیچ زمانی از بین نمی رود  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نمی رود و اثرات و برکات آن ماندگار خواهد بود، گفت: روحانیت نقش تاثیرگزاری در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بر عهده دارد.

 

حجت‌الاسلام عباسیان خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنت حسنه وقف به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود و از نقش و اهمیت ویژه‌ای در راستای حل مشکلات جامعه برخوردار است.

 

راه‌‌ تبیین و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که یکی از راه‌‌های تبیین و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی، آشناسازی مردم با اهمیت وقف و آثار و برکات آن درجامعه است، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر نهادینه‌سازی فرهنگ وقف بر عهده دارند و به خوبی می توانند این فرهنگ پسندیده را در جامعه گسترش دهند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که وقف از اهمیت و جایگاه بسیار والا و ارزشمندی در ایران اسلامی برخوردار است، گفت: سنت پسندیده وقف باقیات الصالحاتی است که نام انسان و مال انسان را در طول زمـان ماندگـــار می کند، بنابراین همگان باید نسبت به احیای این سنت الهی در جامعه تلاش کنند.

 

مسؤولان در مسیر احیا فرهنگ وقف گام بردارند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که وقف یکی از مهم ترین جنبه های اساسی در تکامل و توسعه ارزش های الهی و معنوی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف سبب رشد و بالندگی جامعه اسلامی می شود و در راستای محقق شدن این مهم مردم و مسؤولان باید در مسیر احیا و ترویج فرهنگ وقف گام بردارند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به این که وقف کنندگان و خادمان این سنت پسندیده انسان‌های بزرگ و خیرخواهی هستند، خاطرنشان کرد: وقف و توجه به امور خیر، گره گشایی با منفعت جمعی محسوب می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با اشاره به سنت حسنه وقف در سیره معصومان(ع) تصریح کرد: وقف از دیدگاه اهل بیت(ع) از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است و پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصوم(ع) خود از جمله اولین واقفان صدر اسلام و مبلغان این سنت حسنه به شمار می روند./842/302/ب3

ارسال نظرات