۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۹۸۱
مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی:

آگاهی از مسائل کشور و دنیای پیرامون، ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: تمامی مسؤولانی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می کنند باید مراحلی از دروس حوزوی را طی کرده باشند و چیزی از اسلام را بدانند و بفهمند.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسین محرابی، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه عباسقلی خان به بررسی تحلیل جریانات انتخابات و وظایف شورای نگهبان پرداخت و افزود: تمام برنامه هایی که در قانون اساسی وضع می شود باید منطبق بر دستورات لازم باشد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید همه مدیران و مسؤولان و به ویژه دانشگاهیان و حوزویان نیروی تراز اسلام باشند و با نگاه اسلامی به تمامی برنامه ها و در تخصص های مختلف در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند.


مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید با نگاه اسلامی کارها انجام شود، اظهار کرد: محصولاتی که در دانشگاه ها مصرف می شود همگی محصول غرب است.


وی عنوان کرد: تمام مسؤولینی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می کنند باید مراحلی از دروس حوزوی را طی کرده باشند و چیزی از اسلام را بدانند و بفهمند.


مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی مسائل پزشکی امروزه را شاهد مثالی بر ادعای خود قرار داد و افزود: چند در صد از پزشکان احکام اولیه اسلام را می دانند؟ و در مسیر احکام اولیه اسلامی حرکت می کنند؟


وی با اشاره به اینکه کاسبین و مهندسین باید از اسلام چیزی بدانند، خاطر نشان کرد: ایام قدیم در بازار برای کسبه دروس مکاسب می گذاشتند و بعضی از بازاریان دروس کفایه می خواندند دلیل این دروس، بابت معاملات حلال بود واینکه معاملات غیر شرعی در جامعه نشود و برکت از بین برود.

 

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی به طرح انطباق مسائل پزشکی با موازین شرعی در چند سال اخیر در مجلس شورای اشاره کرد و ابراز کرد: چقدر نمایندگان جلوی این قضیه ایستادند و نگذاشتند که این قضیه تصویب شود.


وی در ادامه با بیان اینکه طلاب و حوزویان باید در دروس خود جدیت داشته باشند و تهذیب را سرلوحه خود قرار دهند یادآور شد: آگاهی از مسائل کشور و دنیای محیط از ضروریاتی است که همه طلاب باید داشته باشند.


حجت الاسلام محرابی در ادامه با اشاره به آیه «وَقَالَت طَّآئِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُواْ بِالَّذِیَ أُنزِلَ عَلَى الَّذِینَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاکْفُرُواْ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» تصریح کرد: در زمان پیامبر وقتی اسلام رو به گسترش بود بعضی از مشرکین طرح خطرناکی برای براندازی اسلام داشتند که این طرح خنثی شد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات 854 نفر ثبت نام کردند که هیأت های اجرایی 6/3 آن ها را رد صلاحیت کردند یعنی 31 نفر، ابراز کرد: از ابتدای انقلاب حتی در دوران اصلاحات نیز چنین عملکردی نداشتیم و افرادی را تأیید صلاحیت کرده اند که استعلام وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای آن ها رد صلاحیت را اعلام کرده بود.


حجت الاسلام محرابی با بیان این که عده ای به سبب بند 11 ماده 30 قانون اساسی به سبب محکومیت، کلاهبرداری، سوء استفاده مالی و امثالهم رد صلاحیت شده اند، افزود: برای شورای نگهبان باید سلامت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کاندیدا محرز شود و رد صلاحیت شدگان باید بدانند قانون اساسی بر مبنای انطباق با اسلام عمل کرده است.


خاطر نشان می شود در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد شاکری، مدیر داخلی مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، به گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مدرسه پرداخت./859/202/ب1

ارسال نظرات