۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۳۱۵۲۵۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

دفتر تبلیغات اسلامی نماد برنامه ریزی کشوری است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از دفتر تبلیغات اسلامی ورود به کارهای مورد نیاز، مبتکرانه و بدیع است.
نشست دفتر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد واعظی در  نشست برنامه ریزی و تبیین اهداف قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی که صبح امروز با حضور مدیران، کارشناسان و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سالن جلسات مجتمع اقامتی ولایت برگزار شد، با تأکید بر روند رو به جلوی قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، ارتباط با صف ها را مهم ترین برنامه حال حاضر عنوان کرد و گفت: در یک سازمان یا مجموعه انسانی هدفمند سه امر تعریف دقیق سازمان و ترسیم اهداف محوری، ارزیابی آسیب شناسانه عملکرد جهت سنجش میزان موفقیت و کارآمدی، شکوفایی و پیشرفت سازمانی و جلوگیری از روزمرگی مهم ترین عناوین برای پیشرفت و تعالی سازمانی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انتظارات باید توأم با مقدورات و به شکل واقع بینانه رقم خورد تا توانمندی مخدوش شود و باید از رکود جلوگیری کرد، حتی سازمان خلاق مورد تهدید است که به این موضوع گرفتار شود.

 

وی دفتر تبلیغات اسلامی را المان برنامه ریزی کشوری عنوان کرد و تصریح کرد: درباره اعزام مبلغ، چاپ مجلات و نشریات و آموزش زبان خارجه این نهاد پیش قراول برنامه ریزی و ابتکار در این زمینه بوده و سایر سازمان ها الگو پذیری کرده اند.

 

حجت الاسلام واعظی با ذکر مثالی تدریس اندیشه معاصر مسلمانان در مقطع دکتری دانشگاه تهران را نمونه الگو پذیری دیگری در سطح عالی معرفی و خاطرنشان کرد: انتظار مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی ورود به کارهای مورد نیاز مبتکرانه و بدیع است.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به موضوع قطب ها، گفت: رهبر انقلاب این طرح را مورد تاکید قرار داده و سفارش بر انجام آن کرده اند، ایشان تحول، به روز بودن، تحرک و به سمت نقطه مطلوب حرکت کردن حوزه را وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی می دانند.


حجت‌الاسلام واعظی اظهار داشت: پس از موفقیت پژوهشگاه، دانشگاه باقر العلوم و تاثیرگذاری شگرف در اقدامات پژوهشی و فکری  فرهنگی، هیأت امنای دفتر تبلیغات به جهت هم افزایی، ماموریت گرایی، مسأله محوری و برقراری ارتباط مستقیم شعب با یکدیگر طرح قطب ها را با هدف شناسایی مسائل و با تاکید بر وجوه علمی و فرهنگی برنامه ریزی و تدوین کرد.


وی مباحث مورد بحث در قطب ها را برشمرد و توانمند سازی علوم اسلامی و علوم انسانی اسلامی را از وجوه علمی و مباحث اخلاق، تعمیق باور دینی، فرق انحرافی، سبک زندگی و مباحث مربوط به نظام سیاسی اجتماعی ایران را از وجوه فرهنگی عنوان کرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان حل مسأله و نقطه زنی را حاصل هم افزایی دانست و با تاکید بر تمرکز مدیران بر روی قطب ها، اذعان داشت: تفاوت طرح قطب ها با برنامه های امروز دفتر، صورت کامل و جامع آن است که می بایست در بسط و همکاری در این موضوع از شعبه خراسان رضوی تشکر کرد که در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته اند./859/202/ب1

ارسال نظرات