۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۳۱۵۲۵۴
حجت‌الاسلام مصلحی در گفت وگو با رسا:

عده ای با صرفنظر کردن از سخنان صریح امام و بیان خاطرات سعی در تحریف مسیر و گفتمان انقلاب دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: عده‌ای که قصد تحریف مسیر و گفتمان انقلاب را دارند، از صریح سخنان امام خمینی(ره) صرف نظر کرده و به نقل خاطرات می‌پردازند؛ دلداگان نظام، اصطلاحات امام را زنده نگاه دارند.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات دولت دهم

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و با بیان این‌که استکبار ستیزی یکی از آرمان‌های الهی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: مبانی فکری امام خمینی(ره) که در فرمایشات ایشان در صحیفه نور ثبت شده است، همگی منشأ قرآنی دارند.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: در طول تاریخ، استکبار در مقابل اسلام ناب قرار داشته است؛ با نگاه به صحیفه نور، یکی از اصولی که امام به دنبال اثبات جدی آن بودند، اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بود.

 

وزیر اطلاعات سابق ابراز کرد: امروز عده‌ای تصمیم به حذف اصطلاحات اصیل امام راحل و تأسیس عناوین جدید دارند؛ متأسفانه به خود اجازه نمی‌دهند که حتی لفظ «استکبار» را به زبان بیاورند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب و اسلام آمریکایی را به وضوح تبیین کرده‌اند و در استفاده از تک تک واژه‌هایی همچون اسلام اشرافی گری، رفاه طلبی، ابوسفیانی و نیز استکبارستیزی، پژوهش‌های قرآنی و روایی بسیاری انجام داده‌اند.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عده‌ای که قصد تحریف مسیر و گفتمان انقلاب را دارند، از صریح سخنان امام خمینی(ره) صرف نظر کرده و به نقل خاطرات می‌پردازند؛ دلداگان نظام، اصطلاحات امام را زنده نگاه دارند.

 

‌ وی یادآور شد: امام خمینی(ره) دنیای بشریت را با تربیت و پرورش خود تحت تأثیر قرار داده است؛ این دنیا با تمام برنامه ریزی خود، همگی پرورش یافته بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام مصلحی در پاسخ به سؤالی درباره فرزندان حقیقی امام خمینی(ره) عنوان کرد: مسیری که امام راحل طراحی و معماری کردند، همچنان خدشه ناپذیر پیش می‌رود؛ عده‌ای تلاش می‌کنند که این مسیر را دچار چالش کنند اما فرزندان امام خمینی(ره) در حال رشد در این مسیر هستند.

 

وی گفت: با توجه به برخورد پیامبر اکرم(ص) با سلمان فارسی در می‌یابیم که نهضت انبیاء و نهضت‌های دینی همگی در مسیر تربیتی قرار دارند؛ از این رو است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند که من و علی(ع) پدران این امت هستیم./997/ت302/ج

ارسال نظرات