۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۵۱۴۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

فعالیت‌های فرهنگی قبل و بعد انقلاب قابل قیاس نیست/ ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فاطمی نیا با اشاره به اینکه فعالیت‏های فرهنگی قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: برای کارآمدسازی بیشتر این فعالیت‏ها باید برنامه ریزی‏ها در این زمینه بسیار دقیق و با استفاده از دیدگاه‏های مختلف اساتید حوزه‏های علمیه و کارشناسان حوزوی و متناسب با نیاز جامعه باشد که ابتدا باید نیازسجنی شود و شبهات رصد شود و بعد از آن برنامه ریزی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام فاطمي نيا، فعال فرهنگي و سياسي حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی‌نیا، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه از جمله کارهای فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی این است که معنویت به نسل های جوان و انقلابی کشیده شده است، ابراز کرد: ما شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه بوده‌ایم، احیای نمازجمعه‌ها، حضور گسترده در مساجد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن مقدس که روز به روز بیشتر شد و جای رشد بیشتری هم در آینده خواهد داشت، برخی از این پیشرفت‌ها است.

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث گسترش شبکه های رادیویی، شبکه معارف و قرآن است که از اقدامات فرهنگی جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی است که نسبت به قبل، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‏ای داشتند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه مورد دیگر بحث حوزه‏های علمیه هستند، ابراز کرد: اگر چه در دوران شاهنشاهی هم حوزه های علمیه وجود داشتند ولی امروزه ما شاهد گسترش حوزه‌های علمیه و طلبه‌های جوان با فکر انقلابی، ارزشی، حامی ولایت و حامی نظام هستند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: برای کارآمدسازی این فعالیت‏ها، باید برنامه‌ریزی‏ها در این زمینه بسیار دقیق و با استفاده از دیدگاه‏های مختلف اساتید حوزه‏های علمیه و کارشناسان حوزوی و متناسب با نیاز جامعه باشد که ابتدا باید نیازسجنی شود و شبهات رصد شود و بعد از آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه هایی که در اختیار رژیم شاهنشاهی بود در زمینه معارف نبود و بیشتر بر کارهای غیر فرهنگی و غیر مذهبی تأکید می‌کردند، اظهار داشت: بعد از انقلاب درباره گسترش معارف خدمات خیلی خوبی انجام شد ولی هنوز به آن نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: به نظر می‌رسد در بحث سبک زندگی و بحث‌هایی که نسل جوان درگیر آن هستند باید از رسانه‌های جمعی از اساتید مجرب و انقلابی حوزه بیشتر استفاده شود تا با نظرهای خود جوانان را به راه درست راهنمایی کنند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که دشمنان ما سعی دارند که فرهنگ ما را تغییر دهند و به سوی فرهنگ غربی بکشانند ما نیز باید با فعالیت‌های شبانه روزی خود، از هدف شوم آنها جلوگیری کنیم و فرهنگ اسلامی را بیش از بیش ترویج دهیم./875/302/ب2

ارسال نظرات