۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۰۷۰
در راستای تبیین موضوعات احکام فقهی صورت گفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه موضوع شناسی با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

خبرگزاری رسا ـ در راستای گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بر محور موضوع‌شناسی احکام فقهی، تفاهم‌نامه‌ای میان "پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" و "مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی" منعقد شد.
تفاهم نامه مؤسسه موضوع شناسي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در راستای گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بر محور موضوع‌شناسی احکام فقهی، تفاهم‌نامه‌ای میان "پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" و "مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی" منعقد شد.

 

این تفاهم نامه از سوی "حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی" به عنوان "رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" و "حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده" به عنوان "رییس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی" به امضا رسید.

 

از جمله اهداف برقراری این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد و گسترش همکاری و ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی در راستای تبیین موضوعات احکام فقهی اشاره کرد.

 

همچنین تبادل تجربیات و یافته‌های طرفین در حوزه موضوعات مرتبط و بهره‌گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، آموزشی و پژوهشی طرفین از دیگر اهداف برقراری این تفاهم نامه است.

 

بر اساس تفاهم نامه یاد شده، هر یک از طرفین می‌توانند از تجارب و تخصص اعضای هیأت علمی، ‌متخصصان و صاحب نظرات یکدیگر استفاده کرده و در فرآیند تبیین موضوعات احکام فقهی مبتلابه، به همکاری‌های علمی و پژوهشی بپردازند.

 

از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود علمی،‌ آموزشی و پژوهشی دو طرف در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری و نیز همکاری در تولید محصولات و محموله‌های علمی، آموزشی و پژوهشی (کتب، مقالات، جزوات، ‌انتشارات و غیره) اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، این تفاهم‌نامه از زمان امضای آن به مدت سه سال معتبر بوده و در صورت توافق طرفین، قابل تمدید است؛‌ همچنین در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده و معاونان و مدیران مؤسسه موضوع‌شناسی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیدن کردند./997/ت302/ی

ارسال نظرات