۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۰۶۱

هنیه خواستار فعال‎سازی کاروان‎های لغو محاصره غزه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: محاصره نوار غزه که با آن به مقابله برخاسته ایم و آن را به چالش کشیده ایم و در برابر تمامی پیامدهای سیاسی آن ایستاده ایم.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس طی یک سخنرانی ضبط شده که در کنفرانس «با همدیگر قدس را آزاد می کنیم» پخش شد، تصریح کرد:  از امت های عربی و اسلامی می خواهیم بار دیگر فعالیت های خود در زمینه لغو محاصره نوار غزه را از سربگیرند، محاصره ای که از 10 سال پیش بر این منطقه جنگ و بحران زده تحمیل شده است.

 

وی از همه‎ی امت های عربی و اسلامی؛ به ویژه دست اندرکاران کشتی مرمره که 9 تن از سرنشینان آن به دست اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیدند، تقدیر و تشکر کرد.


این کنفرانس را "ائتلاف جهانی سازمان های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین" دیروز جمعه در شهر استانبول به منظور تحکیم مناسبات با سازمان های دانشجویی و جوانان جهان اسلام با هدف خدمت به آرمان فلسطین برگزار کرد.

 

این کنفرانس که ده ها فعال سیاسی و رسانه ای از 30 کشور اسلامی شرکت کرده بودند امروز شنبه به کار خود پایان می دهد.

 

زیاد ابومخله، رییس این کنفرانس با ایراد نطقی گفت: در این کنفرانس گردهم آمده ایم تا طرح واحدی را برای آزاد سازی بیت المقدس تدوین کنیم ما می خواهیم تاکید کنیم که مقاومت در تمامی ابعاد و اشکالش از جمله علمی، فکری، رسانه ای، هنری، مسلحانه و سیاسی تنها راه آزاد سازی بیت المقدس است.
 

وی افزود: ما می خواهیم تمامی تشکل های دانشجویی جهان اسلام در مورد مساله بیت المقدس به یک اجماع دست پیدا کنند تا به هدف مورد نظر خود برسیم، هدفی که در سایه تلاش ها و همپیمانی فرزندان امت محقق خواهد شد./994/ب102/د

ارسال نظرات