۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۷۸۲
سخنران حرم حضرت معصومه:

دیدگاه رهبری نسبت به زن همان دیدگاه وحی نسبت به زنان عالم است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که دیدگاه رهبری نسبت زنان همان دیدگاه وحی نسبت به زن است، گفت: اسلام با حضور زن در حریم خانه از او محافظت می کند در حالی که غرب با بیرون کشیدن زن از خانه او را به دست طوفان سهمگین بالا و خشونت و سواستفاده های مالی و جنسی سپرده است.
جايگاه زن در انديشه هاي رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دانش، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست علمی «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه رهبری » در مدرسه عالی بنت‌الهدی با بیان این که طبق رهنمودهای رهبر انقلاب جاهلیت محدود به زمان و مکان خاصی نیست، بلکه تفکر جاهلی گستره ای به اندازه تاریخ بشریت دارد، افزود: امروزه هم تفکر جاهلی بر جامعه بشری حاکم است و اگر در دوران قرون وسطی و جاهلیت اعراب و غربیان زن را به خاطر زن بودن زنده به گور می کردند امروز هم مانند همان دوران جاهلیت و قرون وسطی زن را به جرم زن بودن به بردگی نوین کشانده و در عوض بهره کشی جان فرسا دستمزدی اندک به او می دهند.

 

وی افزود: انسان جاهلی امروزه وحشتناک ترین جنایت ها را علیه جنس زن مرتکب شده و در مقابل بهایی اندک بیشترین سو استفاده از زنان را دارد و برای این که بتواند بر سواستفاده خود به زنان افزایش دهد آنها را از محیط خانه و خانواده دور کرده و با هم زیتسی مسالمت آمیز نسل بشر را در خطر جدی قرار داده است.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که بزرگ‌ترین جنایت غربی ها در حق زنان این بود که زنان را به جرم دفاع از آزادی از خانه بیرون آوردند، تصریح کرد: وقتی به آمارهای اجتماعی غرب می نگریم بیش از پیش متوجه عمق جنایت هایی که آنان در حق زنان مرتکب شده اند پی می بریم.


حجت الاسلام دانش با بیان این که دیدگاه رهبری نسبت به زن دیدگاهی درخشان و نوین توأم با تکریم، احترام و تعادل است، ادامه داد: اسلام از داشتن نگاهی افراطی به زنان پرهیز کرده و با دیدگاهی متعادل زن را مایه آرامش و خلقت عالم هستی معرفی می کند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به فعالیت های خانه‌داری زنان و رسالت های تربیتی آنها توجه داشته اند و با بیان احادیثی که درباره مقام و منزلت زن و مادر در منابع دینی مطرح شده است، تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه زن مسلمان در جهان به کار گرفته اند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بالندگی جامعه را در گرو بالندگی و تربیت دینی زنان آن جامعه می دانند و برای زنان به عنوان کسانی که زمینه معراجی شدن مردان و تعالی جامعه را فراهم می کنند احترام بسیار زیادی قائل هستند./968/202/ب2

ارسال نظرات