۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۵۷۹
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد:

آرامش از لوازم جدانشدنی خانواده است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: خانواده هایی که بیشترین جمعیت را دارند و بیشترین وقت را با هم سپری می کنند رابطه عاطفی بیشتری میان آن ها برقرار است.
آرامش از لوازم جدانشدنی خانواده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جواد رقوی، معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد، امروز در دومین نشست کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار که با موضوع صلح در خانواده در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: گرمی امروز خانواده ها مرهون ایثار آزادگان و جانبازان است.

 

وی به جایگاه شخصیت رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز داشت: به سبب وجود با برکت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و در سایه تدبیر حکیمانه ایشان، با وجود گرداب آشوب طلبی، صلح و امنیت در این مرز و بوم برقرار شده است.

 

حجت الاسلام رقوی گفت: از برکات انقلاب اسلامی، ظهور مراکز علمی است که به تلاش مشغولند تا پیام رحمت الهی را به گوش جهانیان برسانند و افتخار جامعه المصطفی این است که طلاب و دانش آموختگانی به عنوان سفیران دانش در سراسر دنیا تربیت می کند.

 

وظیفه جامعه المصطفی معرفی اسلام ناب به جهانیان است
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد معرفی اسلام ناب را وظیفه سنگین جامعه المصطفی برشمرد و  اظهار داشت: جامعه المصطفی بر آن است تا تشنگان حقیقت را به سرچشمه روشنایی برساند.

 

وی با بیان این که هزاران طلبه در جامعه المصطفی در ده‌ها رشته مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: مبارزه با جهل سرلوحه هدف این دانش آموختگان است تا بتوانند نام اسلام ناب را به گوش جهانیان برسانند، آن ها در جهت ایجاد صلح جهانی و احیای سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) قدم بر می دارند.  

 

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهدبا اشاره به آیه «وَأَصْلِحُواْ ذَاتَ بِیْنِکُمْ وَأَطِیعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ، و روابط خود را اصلاح کنید و از خدا و رسولش اطاعت کنید اگر مؤمن هستید.»، اظهار داشت: مراد از اصلاح ذات بین، ایجاد تفاهم و زدودن کدورت و دشمنی و تبدیل آن به صمیمیت و دوست است.

 

وی ابراز داشت: اصلاح ذات بین تنها محدود به روابط زن و مرد و همسران نیست؛ در روایات به موارد دیگری  از اصلاح ذات اشاره شده است.

 

بنیان خانواده در اسلام بر رأفت و رحمت است

حجت الاسلام رقوی با بیان این که اصل اسلام هم ریشه با صلح است، گفت: بنیان خانواده در اسلام بر رأفت و رحمت است و خداوند وعده داده است اگر انسان ها با معیارهای درست تشکیل خانواده دهند، میان آن ها مودت ایجاد می کند. 

 

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به این که آرامش از لوازم لاینفک خانواده است، اظهار داشت: خانواده هایی که بیشترین جمعیت را دارند و بیشترین وقت را با هم سپری می کنند رابطه عاطفی بیشتری میان آن ها برقرار است.

 

وی ابراز داشت: زمانی که پدری بداند خانواده ای منتظر برگشتن او به خانه هستند آرامش او بسیار متفاوت است با مردی که مجرد است یا خانواده ای از هم پاشیده دارد.

 

حجت الاسلام رقوی با خاطرنشان کردن این که زن و مرد در خانه مایه سکونت و آرامش هستند، گفت: خداوند متعال می فرماید:« أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَةَ الصِّیَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِکُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ، براى شما در شب روزه همبستر شدن با زنانتان حلال شد، آنها لباسند براى شما و شما لباسید براى آنها.»، اینکه زن و مرد لباس یکدیگر باشند دارای معانی عمیقی است./1309/202/ب1

ارسال نظرات