۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۵۳۲
یکی از علمای سنی عراق:

سفیر عربستان با هدف اجرای توطئه تجزیه در عراق حضور دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق تأکید کرد که عربستان با هدف تحقق توطئه تجزیه عراق، سفیر خود را به این کشور ارسال کرد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، امروز در مصاحبه با عین العراق نیوز، در واکنش به سخنان ثامر السبهان، سفیر عربستان در این کشور پیرامون بسیج مردمی گفت: سفیر عربستان با ایجاد اختلاف‎های مذهبی درپی تقسیم عراق است.


وی افزود: برخی از فعالیت‎ها و تحرکات سفیر عربستان در عراق مشکوک است و نشان می‎دهد که درصدد اجرای نقشه‎ای در این کشور است.


رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد: عربستان هیچ گاه به نظام سیاسی عراق راقبول نداشت به همین علت سفیر خود را به این کشور ارسال نکرد ولی پس از این که مشاهده کرد زمزمه تقسیم عراق می آید، اقدام به ارسال سفیر کرد.

 

وی انتقاد السبهان از بسیج مردمی عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد از بسیج مردمی که به دفاع از اراضی عراق می پردازد انتقاد کند.

 

شیخ خالد الملا از سفیر عربستان برای گفت‎وگو و نشان دادن قربانیان علمیات‎های تروریستی که از سوی جریان‎های تکفیری عربستان در عراق حضور دارند، دعوت کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات