۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۴۹۷

یادواره بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تخصصی بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی با محوریت بررسی سیره استاد اعتمادی در مکتب علمی تحقیقی نرجس برگزار شد.
بانو فاطمه خاموشي(استاد طاهايي )

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی با محوریت بررسی سیره استاد اعتمادی با حضور اساتید و طلبه های مدارس حوزه های علمیه خراسان پیش از ظهر امروزدر مکتب نرجس برگزار شد.

 

شایسته خو، مدیر مکتب علمی تحقیقی نرجس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد طاهایی بعد از رحلت ایشان در این مدرسه علمیه، گفت: از سال ارتحال استاد طاهایی هر ساله مراسم بزرگداشتی برای این بانوی فاضله برگزار می شود  تا سیر و سلوک و رفتار استاد را برای نسل حاضر تبیین کنیم.

 

وی به برگزاری این همایش تخصصی با محوریت معرفی استاد اعتمادی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ششمین همایش تخصصی بانوی با فضیلت است که سه سال اخیر این همایش های تخصصی با رویکرد معرفی زنان فاضله هم عصر استاد طاهایی برگزار می شود.

 

شایسته خو کادر سازی را یکی از مهمترین اقدامات استاد طاهایی عنوان و ابراز کرد: یکی از مهمترین کاترهایی که استاد طاهایی به آن اهتمام داشتند، کادرسازی و مدیرپروری بود و امروز با توجه به قدمت 50 ساله این مکتب اجرایی نیروهای تربیت شده از این مدرسه در بخش های مختلف از جمله در بخش های اجرایی حضور دارند.

 

مدیر مکتب علمی تحقیقی نرجس با اشاره به روحیه الهی استاد طاهایی، بیان کرد: از سال 88 این بانوی فاضله را دست داده ایم اما منش، سیره و روش  ایشان در جریان است و این به خاطر این است که وی رویکرد الهی و اخلاص داشتند و  توانستند این رفتار صحیح و اصولی را منتقل کنند و سیره ایشان ادامه یابد.

 

وی  آگاهی از مسائل روز را از ویژگی های استاد طاهایی عنوان و خاطرنشان کرد: به روز بودن و همگام با مسائل جامعه حرکت کردن و اشرف به آن ها از مبانی فکری استاد طاهایی بود و معتقد بود زنی که آگاه به مسائل روز نباشد، قادر به تربیت نسل نیست.

 

شایسته خو افزود: استاد طاهایی  همیشه سعی داشتند که سیاست و دیانت را با هم داشته باشند، بر همین اساس حرکت می کردند و حتی زاویه ای انحراف نداشت.

 

مدیر مکتب علمی تحقیقی نرجس خاطرنشان کرد: اقتدا به رهبری و ولایت فقیه و روشنگری به مسائل جهان و جامعه محور کارهای استاد طاهایی بود./1310/303/ب3

ارسال نظرات