۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۳۶۲
امام جمعه فاروج:

تضعیف شورای نگهبان از سوی هیچ مقامی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به برخی هجمه‌ها به نهاد شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: مطابق قانون و فرمایشات امام راحل، تضعیف شورای نگهبان از سوی هیچ مقامی پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: برگزاری 36 انتخابات در طول 37 سال گذشته از انقلاب و نظام اسلامی، نشان دهنده بلوغ سیاسی و قانون‌مداری مردم و دلسوزان و خدمت‌گزاران این انقلاب و نظام است.

 

وی با بیان اینکه یکی از نمودهای قانون‌مندی و قانون‌مداری مردم و مسؤولان، تمکین آنها به رأی و نظر شورای نگهبان و پیگیری اعتراض های احتمالی از مجاری قانونی است، افزود: با وجود احترام و رعایت همگانی، متأسفانه برخی بدون در نظر گرفتن مر قانون، به نهاد شورای نگهبان حمله کرده و اظهارات خلاف قانون مطرح می کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری بیانات امام راحل در مورد نقش و جایگاه شورای نگهبان، اضافه کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) نیز فرمودند تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون و اسلام نبوده بلکه میزان است و همه باید آن را بپذیریم.

 

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش های امام راحل کسی حق ندارد بگوید شورای نگهبان را قبول ندارد چرا که مردم به این شورا و قانون اساسی رأی داده اند و می بایست مر قوانین در کشور اجرایی شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان و هجمه به این نهاد قانونی خطرناک است، خاطرنشان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) نیز فرموده حمله به شورای نگهبان، کار انسان های مفسد بوده و می بایست با آنها برخورد شود.

 

وی تصریح کرد: اکنون نیز برخی افراد با انتقاد از کار قانونی شورای نگهبان، می گویند تشخیص صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با مردم بوده و این فکر غلط خود را به انتخابات آزاد و سفید تعبیر می کنند که این اظهارات به معنای مخالفت با قانون اساسی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اضافه کرد: افزون بر این در همه انتخابات های دنیا مرجعی برای تشخیص صلاحیت داوطلبان رقابت در انتخابات وجود داشته و این گونه نیست که هر کس دلش خواست بتواند وارد رقابت های انتخاباتی شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده ادامه داد: بیان این گونه اظهارات در قبال عملکرد شورای نگهبان، دیکته نوشته شده از سوی دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده و مسؤولان می بایست مراقب باشند دیکته نوشته شده از سوی دشمن و استکبار را در داخل کشور قرائت نکنند.

 

وی با اشاره به برخی هجمه‌های اخیر به نهاد شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی شماری از مسؤولان، افزود: مطابق قانون و فرمایش‌های امام راحل، تضعیف شورای نگهبان از سوی هیچ مقامی پذیرفتنی نیست.

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با اشاره به نقش مردم در انتخاب نامزدهای اصلح در دو انتخابات پیش رو، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به نمایندگانی متخصص و متعهد و پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی نیاز دارد و این گونه نیست که تنها داشتن تخصص برای ورود به مجلس کفایت کند.

 

وی ادامه داد: تأیید یک نفر تنها به صرف داشتن تخصص به معنای تقدس‌زدایی از اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی بوده و این روش درواقع شیوه بنی امیه در ابتدای حکومت اسلامی است که بلاها و گرفتاری های زیادی را برای امت و جامعه اسلام به وجود آورد.

 

امام جمعه فاروج در خاتمه خاطرنشان کرد: از دولت‌مردان نیز انتظار می رود به جای حاشیه‌سازی و پرداختن به امور غیرضروری و زیر سؤال بردن ارکان قانونی نظام، در پی رفع مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم باشند چرا که مطالبه اصلی مردم از آنها بهبود وضعیت اقتصادی کشور و خروج از رکود است./9314/302/ب1

ارسال نظرات