۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۱۱۰
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی تشربح کرد؛

ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی در دهه فجر انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، ویژه برنامه های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان را تشریح کرد.
حجت الاسلام اباذر بيگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام و در زمان انقلاب نقش ویژه ای در رابطه با برنامه های انقلابی داشته است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) تمام برنامه های خود اعم از تعلیم و تربیت، مشورت، جهاد و صلح را در مساجد اجرا می کردند.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، گفت: مسجد خانه پارسیان است، هرکس مساجد را زیبا و تمیز کند خداوند به آن در بهشت جایگاه و مکانی خواهد داد.

 

وی به جایگاه و نقش مساجد در زمان انقلاب اشاره و اضافه کرد: طبق خاطراتی از انقلاب، مردم وطن پرست ایران نیز در آن زمان از مساجد برخاستند و نظام 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

 

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار داشت: دانشمندان و متفکران غربی بررسی هایشان،علل سقوط ابرقدرت خاورمیانه را غفلت آنان از مساجد خواندند.

 

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بعد از دهه هفتاد به شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره و مردم را از فتنه ها و توطئه های دشمن آگاه کرده و جنگ نرم دشمن را یاد آور شدند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه با اشاره جایگاه ویژه مساجد بعد از انقلاب، گفت: شورای عالی انقلاب طی جلساتی، طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شد که هدف آن برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد است.

 

وی با اشاره به این که امروزه شاهد ثبت 20 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور هستیم، اظهار داشت:در استان آذربایجان غربی نیز 900 کانون فرهنگی و هنری به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام بیگی جشن انقلاب در کانون فرهنگی و هنری حضرت عیسی(ع) با حضور اقلیت های دینی، ابلاغ اجرای برنامه های ویژه جشن انقلاب در 135 مسجد ارومیه، برنامه 10 شب در 10 مسجد استان با استقرار 10 روحانی در 10 کانون فرهنگی هنری استان، اجرای طرح تلاوت نور در 157 مسجد استان، همایش امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از نخبه ها و فعالین فرهنگی و هنری، تحصیلی و علمی کانون های فرهنگی و هنری مسجد طلاقانی، دیدار با خانواده معظم شهدای کانون، طنین ندای بانگ الله اکبر از بام مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد، صدور بیانیه اعضای کانون های مساجد آذربایجان غربی در حمایت از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، توزیع بروشور پاسخگویی به شبهات انقلاب در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن را از جمله ویژه برنامه های کمیته مساجد آذربایجان غربی دانست.

 

گفتنی است که نشست خبری کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه در خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد./1301/202/ب2

ارسال نظرات