۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۹۵۷
همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر؛

حجره طلبگی امام خمینی در اراک گلباران می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سی و هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی فردا ۱۲بهمن بیت تاریخی امام خمینی(ره) و حجره طلبگی ایشان در اراک گلباران می شود.
حجره طلبگي امام خميني در اراک گلباران مي‌شود

حجت الاسلام عباس هاشمی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سی و هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی صبح فردا(12بهمن) بیت تاریخی امام خمینی(ره) و حجره طلبگی ایشان گلباران می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: این مراسم ساعت 9 صبح روز 12بهمن و باحضور روحانیان، طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه در اراک برگزار می شود، و در آغاز دهه فجر بار دیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی، بنیانگذار کبیرانقلاب و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌شود

 

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین صبح فردا دانش آموزان استان مرکزی نیز با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت دوباره می کنند و به همین مناسبت زنگ انقلاب در ساعت تاریخی صبح فردا در مدارس استان مرکزی و شهرستان خمین به صدا درمی آید.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: امام خمینی در سال 1299 شمسی برای ادامه تحصیل به اراک عزیمت نموده و مدت سه سال در حجره 22 واقع در قسمت شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک هم شهرت دارد ورود پیدا کرد تا برای ادامه تحصیل از محضر استادانی چون آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی فیض ببرد در آن سکنی گزید.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: همه ساله بافرا رسیدن ایام الله دهه فجر برنامه های متنوع و گوناگونی در حوزه های علمیه استان مرکزی برگزار می شود که امسال نیز با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر جشن ها، همایش ها و نشست های مختلفی و برنامه های جامع و کاملی را برای این ایام غرورآفرین در مدارس علمیه استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1299 شمسی از خمین برای ادامه تحصیل به اراک عزیمت کرده و مدت سه سال در حجره 22 واقع در ضلع شرقی مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک هم شهرت دارد سکونت یافتند.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه بیان کرد: مدرسه سپهداری اراک( حوزه علمیه امام خمینی) در آن زمان به واسطه حضور آیت الله حائری به مرکز مهمی برای یادگیری علوم دینی تبدیل شده بود، به‌گونه‌ای که امام خمینی که پیش از عزیمت به اراک قصد داشتند تحصیلات خود را در اصفهان ادامه دهند، به دلیل وجود این شخص در اراک به این شهر مهاجرت کردند./842/302/ب3

 

ارسال نظرات