۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۶۷۲
استاد حوزه علمیه قزوین:

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بصیرت افزایی جوانان، گفت: حضور پرشور علما و روحانیون در همه صحنه‌ها به ویژه در مناطق جنگی بر بصیرت افزایی و ایثار جوانان در جوامع امروز سبب رشد آن‌ها می‌شود.
تشييع پيکر هفت شهيد مدافع حرم در قم تشييع پيکر هفت شهيد مدافع حرم در قم

حجت الاسلام اصغر خلج استاد حوزه علمیه قزوین در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اردوهای راهیان نور گفت: مناطق جنگی محلی برای یادگیری ایثار و از خود گذشتگی است.

 

وی در ادامه افزود: اردوهای راهیان نور آشنایی با زندگی شهدا، وصیت نامه‌های آنها و ارزش نهادن به تفکرات شهیدان است، شهدا با به خطر انداختن جانشان در مقابل دشمن ایستادند و از آب، خاک و ناموس سرزمینشان حمایت کردند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که برگزاری اردوهای راهیان نور ایثار و از خودگذشتگی را در جوانان ما بیدار می‌کند، تصریح کرد: اگر افراد جامعه با روحیه جهادی و ایثارگری شهدا آشنا شوند دیگر در زندگی روزمره‌شان دچار آشفتگی و اضطراب نمی‌شوند.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: افراد با اهداف مختلفی به بازدید مناطق جنگی می‌روند تا از آن فضای دینی الگو بگیرند این بازدید ها در مسایل حجاب ، اخلاق و خرید و فروش ما به طور قطع تاثیر گزار خواهد بود.

 

شهدا با از خود گذشتگی و ایثار آسایش امروز ما را فراهم کردند

حجت الاسلام خلج اظهار کرد: بهتر است جوانان را با زندگی شهدا و روحیات آنان آشنا کنیم، ما امنیت امروز خود را مدیون کسانی هستیم که با به خطر انداختن جان خود موجب شدن دشمن نتواند چشم طمع به نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: بازدید از مناطق جنگی تأثیر فراوانی در زندگی جوانان ما دارد تا با ارزش‌ها و عقاید آنها بیشتر آشنا شده و در زندگی خود به کار ببرند.

 

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بصیرت افزایی جوانان تصریح کرد: حضور پرشور علما و روحانیون در همه صحنه‌ها به ویژه در مناطق جنگی بر بصیرت افزایی و ایثار جوانان در جوامع امروز موجب رشد آن‌ها می‌شود.

 

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: روحانیت همیشه پیشتاز در برنامه های دفاع مقدس بوده است و بسیاری از علما در نبرد با دشمن به فیض عظیم شهادت نایل شدند.

 

وی در پایان با اشاره به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، حضور روحانیون مبلغ دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور فرصت خوبی برای تحلیل راه شهدا و نیز تاثیر و اثر گزاری زیادی برای افرادی که به بازدید این مناطق می‌روند خواهد داشت./838/302/ب3

ارسال نظرات