۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۳۵۱۰
امام جمعه همدان:

هیچکس حق ندارد فضای انتخاباتی را وارد حاشیه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: هرکسی که از سوی شورای نگهبان تأیید شد نور چشم مردم است اما کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید بدانند که هیچ کس حق ندارد در عرصه انتخابات دیگری را تخریب کند.
آيت الله طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بازگشت امام خمینی به میهن اسلامی در 12 فروردین 57 نقطه عطف انقلاب اسلامی و تاریخ ایران است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم درباره فساد و صلاح در جامعه، ابراز داشت: 250 آیه در قرآن کریم به طور مستقیم درباره صلاح و فساد در جامعه و در میان افراد آورده شده است و این امر نشان دهنده اهمیت والای این امر در جامعه دارد.

 

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به مصادیق فساد و صلاح در جامعه، عنوان کرد: از جمله مصادیق فساد و صلاح در جامعه نماز فاسد و غیر فاسد و کسب و کار فاسد و غیر صالح را می توان نام برد که هر کدام از این امور دارای درجات مختلفی هستند که در عین ظرافت و دقت باید درباره آنها تأمل کرد.

 

وی ازدواج را یکی دیگر از مصادیق صلاح و فساد در جامعه توصیف کرد و گفت: در قرآن آمده است که الخبیثات للخبیثین و طیبات و للطیبین و این نشان گر تأثیرگذار بودن ازدواج در زندگی انسان دارد و نمونه کامل آن همسران امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند که یکی مظهر فساد و دیگری مظهر صلاح بود.

 

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در جامعه و خانواده، گفت: کمیل ابن زیاد یار مخصوص امام علی(ع) ولی حارث ابن زیاد قاتل طفلان مسلم بود در حالی که دو با یکدیگر برادر بودند و هردو مونه فرزند صالح و فاسد هستند.

 

وی بحث از مفاسد و مصالح را امری لازم برای جامعه امروز دانست و گفت: یکی دیگر از مصادیق فساد و صلاح در اخلاق است چنان که در روایات آمده است که حسد که یکی از رذائل اخلاقی است تمام حسنات را نابود می کند همچنان که آتش خرمن را نابود می کند.

 

امام جمعه همدان به اوضاع نابسامان کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: اوضاع نا بسامان در سوریه، عراق، فلسطین، لیبی، عربستان، افغانستان نشان از وجود فساد و صلاح در میان نظام حکومتی است و این کشورها نمونه ای از فساد در نظام حکومتی در منطقه هستند.

 

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دو امر بسیار مهم در دنیا وجود دارد که نخستین آنها تربیت و دوم مدیریت است و هر جایی در جامعه که احساس نقصان شد باید متوجه مدیریت ضعیف در آن جا بود پس این امر نشان دهنده وجود مدیریت فاسد و صالح در جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: عالم فاسد و صالح، رفیق صالح و فاسد، شهر سالم و فاسد، آب و خاک فاسد و صالح، والدین صالح و فاسد، نظریه علمی فاسد و صالح از جمله مصادیق صلاح و فساد در جامعه است که باید به آنها برای اصلاح جامعه و خانواده به این امور توجه کرد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه دهه فجر ابراز داشت: مردم باید تنور جشن های دهه فجر را گرم نگه دارند و به برگزاری جشن از سوی ارگان ها و نهاد ها بسنده نکنند.

 

وی فضای موجود در میان رقبای انتخاباتی را ناخوشایند توصیف کرد و گفت: کسانی که هوس رفتن به مجلس شورای اسلامی را دارند باید بین خود و خدا ببینند که اگر نیت آنها خدایی نیست و قصد پیشبرد اهداف خود را دارند؛ بی خود صندلی تصمیم گیری جامعه اسلامی را اشغال نکنند.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه روایات زیادی در این زمینه وجود دارد، ابراز داشت: در روایات ائمه معصومین آمده است که کسی به دنبال پست و مقام برای مطرح شدن خود می رود بوی بهشت را استشمام نمی کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرکسی که از سوی شورای نگهبان تأیید شد نور چشم مردم است اما کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید بدانند که هیچ کس حق ندارد که در عرصه انتخابات دیگری را تخریب کند./979/202/ب1

ارسال نظرات