۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۳۴۱
دبیر دفتر تحکیم وحدت:

دانشجویان قاطعانه از شورای نگهبان دفاع کنند/ حوادث مجلس ششم باید بازخوانی شود

خبرگزاری رسا ـ قائدشریف گفت: انتخاباتی در پیش داریم که رهبر انقلاب در آستانه آن نسبت به روی کار آمدن «مجلسِ تکرار کننده حرف دشمن» هشدار می دهند؛ اگر از مجلس ششم چیزی نمی دانید حتما بازخوانی کنید که چه اتفاقاتی افتاد، چه تحصنی رخ داد و چه بحران هایی برای کشور به وجود آمد که رهبری دارند این گونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند.
شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین قائد شرف، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، صبح امروز در افتتاحیه سی و دومین نشست میان دوره ای این تشکل دانشجویی که در محل هتل خورشید تابان برگزار شد، در سخنان صریحی، مهم ترین رسالت دانشجویان در قبال انتخابات هفتم اسفندماه را دفاع قاطعانه از شورای نگهبان خواند و گفت: شورای نگهبان یکی از کلیدی ترین جایگاه ها برای حفظ اسلامیت نظام است و همه به اهمیت این شورا که گلوگاه فشارهای داخلی و خارجی به نظام در آستانه انتخابات است، واقفند.

 

وی از تلاش های اتحادیه متبوع خود برای دفاع قاطعانه از شورای نگهبان سخن گفت و افزود: پس از رایزنی با سایر اتحادیه های دانشجویی به این نتیجه رسیدیم که از ساختارهای نظام به ویژه شورای نگهبان دفاع قاطعانه داشته باشیم و به همین منظور تصمیم گرفتیم پاسخ هر حمله ای به این شورا را بدهیم؛ نمی گوییم کاملا موفق بودیم اما با توجه به توان مان حدود 50 درصد موفق بودیم.

 

قائدشرف خطاب به اعضای دفتر تحکیم وحدت که در این نشست حاضر بودند، تأکید کرد: شورای نگهبان از ارکان مهم انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است و درخواست ویژه من از اعضای دفتر تحکیم وحدت این است که با توجه به هجمه های گسترده ای که طی این یک ماه به شورای نگهبان خواهد شد، تمام ظرفیت دفاتر خود برای دفاع قاطعانه از این شورا را به کار گیرند.

 

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به این که تمام بار تبیینی انتخابات بر دوش رهبر انقلاب قرار گرفته، تصریح کرد: یکی از وظایف رهبر اسلامی تبیین جبهه است اما متأسفانه امروز دانشجویان آن طور که باید ایفای نقش نمی کنند و رهبر انقلاب در صف اول این جبهه ایستاده اند.

 

وی با بیان این که توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب بهترین چراغ راه برای جنبش دانشجویی است، افزود: انتخاباتی در پیش داریم که رهبر انقلاب در آستانه آن نسبت به روی کار آمدن «مجلسِ تکرار کننده حرف دشمن» هشدار می دهند؛ اگر از مجلس ششم چیزی نمی دانید حتما بازخوانی کنید که چه اتفاقاتی افتاد، چه تحصنی رخ داد و چه بحران هایی برای کشور به وجود آمد که رهبر انقلاب دارند این گونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

 

انتخابات خبرگان یک مسأله جناحی نیست

قائدشرف در تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد: پیامِ جایگاهی که رهبر معظم انقلاب از مجلس خبرگان تصویر می کنند و از رهبر ساز بودن آن سخن می گویند، این است که باید خیلی حساس تر به این مسأله وارد شویم.

 

این فعال دانشجویی یادآور شد: تلاش های زیادی صورت می گیرد که انتخابات خبرگان را به مسأله ای سیاسی و جناحی تبدیل کند و دوقطبی سازی هایی صورت می گیرد که با ماهیت این مجلس سنخیت ندارد؛ این مجلس ساختار علمایی دارد؛ از همین رو باید نهایت تلاش را به کار گرفت تا در برابر کسانی که عامدانه یا جاهلانه چنین مواضعی دارند، با صراحت ایستادگی شود.

 

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با انتقاد از لیست دهی برخی تشکل های دانشجویی در جریان انتخابات، آن را کاری مضر عنوان کرد و گفت: قویا معتقدیم جنبش دانشجویی نباید وارد لیست دهی شود چرا که ضربه خواهد خورد و اتحادیه ها را تبدیل به شاخه جوانان یک حزب می کند؛ دفتر تحکیم وحدت بزرگ ترین ضربات را از این حرکت خورده است.

 

وی تأکید کرد: رویکرد جنبش انشجویی باید «تبیین شاخص های نمایندگان تراز انقلاب برای مردم» باشد؛ از همین رو شعار این نشست را «مجلس انقلابی، بصیرت ملی و نظارت استصوابی» اعلام کردیم که نقطه هدف ما نیز همین است. /820/202/ب1

ارسال نظرات