۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۳۰۷۲
رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران:

آمریکا توان محصور کردن قدرت نظامی ایران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام طائب با تقدیر از اقدامات بجای نیروهای مسلح کشور، گفت: آمریکا از افزایش قدرت ایران در منطقه واهمه دارد اما توان محصور کردن قدرت نظامی ایران را ندارد.
حجت‌الاسلام حسين طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در سومین مجمع عالی بسیج استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت برگزار شد، ابراز داشت: آمریکا به دنبال تسلط بر قلب جهان است، جمهوری خواهان خاورمیانه را قلب جهان دانسته و برای تصرف آن دست به اقدامات مختلف می زنند.


حجت الاسلام طائب ادامه داد: مبارزه با تروریسم در منطقه بهانه ای است که دست آمریکا را برای نفوذ در خاورمیانه باز می گذارد، آن ها به دنبال تغییر در ملت و دولت های منطقه هستند.


وی افزود: آمریکا 9 راهکار داخلی، نظامی، تعاملی و مهاری را در نفوذ به کشور به منصه اجرا گذاشت که هیچ یک به نتیجه دلخواه و مطلوب آن ها نینجامید و دست آمریکا از نفوذ به کشور کوتاه شد.


رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: شکل دهی انقلاب های مخملی هدفی جز براندازی نظام را دنبال نمی کند، آمریکا با برجسته سازی فردی کاریزماتیک به دنبال ایجاد جنبشی عظیم در کشور بوده و تفرقه افکنی و نا آرامی در کشور را دنبال می کند.


حجت الاسلام طائب خاطرنشان کرد: شکست های آمریکا در افغانستان و عراق نتیجه ناکافی بودن اطلاعات میدانی آمریکا بود که با صرف هزینه های گزاف موفق به ملت سازی و تغییرات دلخواه خود نشد، آمریکا به این نتیجه رسید که اقدامات نظامی در منطقه بی اثر بوده و کارساز نیست.


وی بیان داشت: آمریکا در رابطه با ایران به بی اثر بودن نقشه های نظامی اذعان دارد و به رویکرد امتیاز دادن و امتیاز گرفتن روی آورده است، شروع مذاکرات هسته ای نیز بر مبنای همین رویکرد صورت گرفت زیرا مقامات آمریکایی راهی جز امتیاز دادن در مقابل ایران نیافتند تا بتوانند قدری از قدرت هسته ای کشور بکاهند.


حجت الاسلام طائب ذکر کرد: آمریکا در دوران پسابرجام به دنبال تغییر سبک زندگی و ایجاد ولع مصرف گرایی در کشور است تا از این طریق فرهنگ کشور را به نفع خود تغییر داده و به مطالبات و منافع خود دست یابد، آمریکا امروز نفوذ در میان مردم را دنبال می کند.


وی یادآور شد: اقدامات به موقع و مؤثر ایران در آب های منطقه بیانگر قدرت دفاعی ایران است، آمریکا با نفوذ به مرزهای آبی ایران قصد سنجیدن قدرت نظامی کشور را دنبال می کرد که خوشبختانه پاسخی قاطع از سوی نیروهای مسلح دریافت کرد.


رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پایان گفت: آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت نظامی ایران است اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با رونمایی از پایگاه های مخفی موشکی و برگزاری رزمایش های مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داد که آمریکا توان محصور و محدود کردن قدرت نظامی ایران را نخواهد داشت./857/202/ب1

ارسال نظرات