۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۰۴۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

فتنه دشمن در انتخابات پیش رو شدیدتر از فتنه 88 است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این‌که فتنه‌ای که دشمن در انتخابات پیش رو طرح‌ریزی کرده، شدیدتر از فتنه 88 است، گفت: ساختن مذاهب ساختگی، ایجاد انقلاب مخملی و انقلاب سبز در فتنه 88 از جمله دیگر حربه های دشمن است.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، با اشاره به این که دلیل اسکاتی و دلیل حلی داریم، گفت: غرب و شرق به مدرک خود پرستیژکاذب میگیرد و باید شیعه اثنی اشری با  دلیل اسکاتی دهان غرب و شرق را بسته سپس دلیل حلی را بیاوریم.

 

وی افزود: باید دانش و تخصص خود را در عرصه های گوناگون گسترش داده و دهان غرب و شرق را ببندیم ، غرب و شرق از این مکاتب ساختگی احساس پوچی می‌کند، بنایراین مکتب اهل بیت(ع) را ارانه کنید.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: عاقل فقط به عقل و دانش خود اکتفا نمی‌کند بلکه از عقول و دانسته‌های دیگران نیز استفاده می‌کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ضرورت حضور مؤمن در اجتماع، ابراز کرد: حکم ظاهری و واقعی است و با توجه به این که قبل از ظهور امام زمان(عج)، هستیم باید حکم ظاهری را حفظ و انسان اجتماعی در اجتماع مثبت حضور یابد و حکم واقعی را امام زمان(ع) به باطن افراد حکم می‌کند.

 

وی افزود: انسان اجتماعی خلق شده است و باید در اجتماع حضور یابد و این که در اجتماع باشد و گناه نکند هنر است، نه این که شیوه سوفی گری در پیش گیرد و به گوشه نشینی روی آورد.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که باید در چارچوب اسلام ولایی عمل کنید، خاطرنشان کرد: اگر علوم حوزه و دانشگاهی و همه چیز برای خدا باشد، علوم توحیدی است و علما مخلص و صالح پرورش می یابد اما اگر برای غیر خدا باشد، مادی است و علمای جاهل پرورش خواهد یافت.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه به انواع علوم اشاره و بیان کرد: علوم شامل مرحله حسی و مادی، عقلی و شهودی است که در نوع حسی و مادی براساس آزمون و خطا است که مدیریت‌های بی اساس غرب و شرق و کتاب‌های مرجع آن ها نمونه ای از علوم مادی و حسی است.

 

برای داشتن معرفت فقه باید بصیرت عمیق داشته باشیم

وی افزود: در علوم عقلی که عقلی که خالص است مطلوب است اما علوم غرب و شرق دارای عقل همراه با اوهام و خیالات است و در علم شهودی که بالاترین مرحله علم است که اگر چشم و گوش شهودیه باشد حمد و ثنای در و دیوار را می شنود و خدا این ها را تقویت می کند مانند این که شخص چشم برزخی داشته باشد.

 

حجت الاسلام ضیایی خاطرنشان کرد: یادگیری فقط محدود به علم نیست بلکه دستیابی به معرفت، فقه(فهم عمیق) و  حکمت که هدایت کننده است، درجات بالاتر علم است که اگر یقین بود این مدیریت های بی اساس در رشته های مختلف در داخل و خارج از کشور نبود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به این که علوم غرب و شرق در فرضیه و نظریه است، بیان کرد: غرب و شرق در لفاظی، گمانه زنی، سحی نگری فرضیه و نظریه است، در علوم حوزه نیز این چنین است و  علم یقین نیست.

 

وی به اهمیت علم یقین اشاره و اظهار کرد: اگر علم یقین باشد، اختلاف نیست و عمل صالح خواهد بود و اگر با  ولایت حقه باشید و ضریب حکمت، فقه و معرفت را بالا ببرید در جمود به سر نخواهید برد.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به شرایط رعایت مراتب علم، بیان کرد: در رعایت مراتب علم باید معرفت، فقه، بصیرت و فهم عمیق از مسائل داشت.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که برای معرفت نیاز به فقه است و آن نیز دارای موارد بسیار از جمله عبادالله است، خاطرنشان کرد: گاهی احکام در سیاست، اخلاق تربیت، که در هر کدام از آن ها چه قدر فقه عمیق دارید؟ حتی در حوزه فقط به احکام العباد تأکید دارد چون علم اصول کپی گرفته شده است در حالی که بالاتر است و نباید خود را محدود نکرد.

 

وی با تأکید بر ابن که برای داشتن معرفت فقه باید بصیرت عمیق داشته باشیم، تصریح کرد: باید علوم مختلف را فرا گرفت تا غرب و شرق زبان بر علیه شما باز نشود که از علوم جدید نمی دانید.

 

سیاست های صهیونیست بین الملل از جمله راهبردهای دائمی هیأت حاکمه آمریکا 

حجت الاسلام ضیایی به سیاست های صهیونیست بین الملل از جمله راهبردهای دائمی هیأت حاکمه آمریکا  اشاره و بیان کرد: حمله به ایران حمله به ایران، براندازی حکومت دینی ایران، حذف انقلاب اسلامی و انقلاب های دیگر منطقه ای و جهانی تا الگو از انقلاب اسلامی نگیرند از جمله راهبرد های دشمن است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یگانه سنگر شیعه است، گفت:  ایران اسلامی یگانه کشوری که در برابر ظلم عالم ایستاده است بنابراین یگانه سنگر شیعه است و دشمن سیاست هایی را برای مقابله به آن دنبال می کند.

 

وی جنگ سخت و جنگ نرم را از حربه های دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود عنوان و خاطر نشان کرد:  جنگ سخت هجوم فیزیکی با همه ابزار است.

 

شبوه های دشمن در جنگ نرم

حجت الاسلام ضیایی به شبوه های دشمن در جنگ نرم اشاره و ابراز کرد: دشمن در جنگ نرم  جریان سازی،  مدیریت جریان های کاذب، تهاجم و کودتای فرهنگی و تغییر افکار و مدیریت ان عمل می کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه افزود: دشمن با تهاجم فرهنگی در فضا های حقیقی مانند مدرسه، خانه، دانشگاه و نیز قرار دادن  نژاد ها در برابر یکدیگر جنگ نرم را بر جامعه اسلامی تحمیل می کند.

 

وی به مدیریت افکار نخبگان جامعه از سوی دشمن در جنگ نرم اشاره و خاطرنشان کرد:  تغییر افکار، ایجاد افکار القایی و مدیریت افکار نخبگان جامعه و به آن ها به سمت افکار باطل سمت و سو می دهد.

 

حجت الاسلام ضیایی افزود: ایجاد نیاز های تصنعی، تحمیل هزینه اضافی بر اقتصاد خانواده و کشور ، گرایش به متخصان خارجی با وجود متخصصان داخلی از جمله شیوه های دشمن در جنگ نرم است.


استاد سطح عالی حوزه علمیه فتنه ای که دشمن در انتخابات پیش رو طرح ریزی مکرده است را شدید ترا از فتنه 88 دانست و گفت: ساختن مذاهب ساختگی ایجاد انقلاب مخملی و انقلاب سبز در فتنه 88 از جمله دیگر حربه های دشمن است.

 

خصوصیات افرادی که موجب ضربه زدن به انسان می شود

وی در ادامه به خصوصیات افرادی که موجب ضربه زدن به انسان می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی انسان به اجتماع وارد می شود اما مراقب اطراف خود نیست و دشمن از طریق اطرافیان به شما ضربه می زند.

 

حجت الاسلام ضیایی افزود: کسانی که قضاوت عجولانه دارند، افراد حسود، کسانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند،خود بزرگ بینی و خودبرتر بینی، کذب و دروغ گویی، سخن چینی، شایعه پراکنی ، اعتمادو تکیه به دشمن از جمله خصوصیاتی است که اگر کسی آن را داشته باشد و در اطراف شما باشد به شما ضربه می زند./1310/202/ب2

ارسال نظرات