۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۱۲۸۵۵
کارشناس فضای مجازی:

بازنشر احادیث در فضای مجازی کمکی به ترویج معارف دینی نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مرادی دولت‌آبادی در برنامه «با قرآن دات آی آر» رادیو قرآن گفت: بازنشر کنونی احادیث معصومان(ع) در فضای مجازی نه تنها کمکی به ترویج معارف دینی نمی‌کند، بلکه بسیار ضربه زننده و ایجاد مشکل‌کننده است.
برنامه «با قرآن دات آي آر»

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه رادیویی «با قرآن، دات آی آر»، کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن بوده که به تهیه کنندگی سمیرا قنبری است و روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 12:30 به مدت 20 دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

 

این برنامه تاکنون به تحلیل و بررسی وضعیت فعلی فضای مجازی، فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارها، پیگیری رهنمودهای رهبری درباره فضای مجازی و مصاحبه با صاحبان وبلاگ‌ها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی پرداخته است.

 

حجت‌الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی، کارشناس فضای مجازی، با اشاره به انتشار پیام‌های مذهبی در فضای مجازی، اظهار کرد: کاربرانی که در فضای مجازی پیام می‌گذارند و به نشر پیام می‌پردازند، الزاما همه آنها قشر مذهبی، مسلمان و شیعه نیستند بلکه با همه دنیا با هر نوع افکار و عقیده‌ای طرف هستیم.

 

وی افزود: امروزه افراد با فضای مجازی زندگی می‌کنند و فضای حقیقی چه بخواهیم، چه نخواهیم روز به روز کمرنگ شده و به مرور فضای مجازی، زندگی حقیقی افراد می‌شود.

 

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی این گستردگی را دارد، پیام‌هایی که توسط افراد مختلف منتشر می‌شود، الزاما مسلمان و شیعه نیستند و ما در این فضای نوین با طیف‌های مختلفی روبرهستیم.

 

وی بیان کرد: برخی از پیام‌ها در فضای مجازی توسط دشمنان همچون صهیونیست، وهابیت تولید می‌شوند چراکه دشمنان‌مان دوست ندارند جوانان کشور، مطالب ناب دین اسلام را دریافت کنند. آنها درون پیام‌های‌شان یک سری مطالبی می‌گذارند که در راستای اهداف شوم‌شان است.

 

حجت‌الاسلام دولت‌آبادی اظهار کرد: گروهگ‌ها و معاندین، احادیث و آیات را با توجه به رویکردهای اجتماعی و سیاسی تحریف می‌کنند. همچنین یک سری از مطالب تحریفی به دلیل جهل، نادانی و ناآگاهی کاربران است.

 

وی بیان کرد: دشمنان در فضای مجازی بخشی از حدیث و آیه که معروفیت و مشهوریت دارد را در قالب پیام می‌آورند و بخش دیگری از آن را تحریف می‌کنند. مخاطبان هم‌اکنون با پیام هایی در فضای مجازی روبرو هستند که واقعا حدیث و قرآن نیست بلکه لباس حدیث و قرآن را به آن پیام پوشانده‌اند.

 

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: احادیث صحیح با غیرصحیح، حعلی با غیرجعلی و صره با ناصره کنار هم در فضای مجازی منتشر می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: دشمنان نمی‌گذارند پیام‌های مذهبی و اهل بیت(ع) در محیط مجازی به مخاطبان برسد؛ بنابراین ما باید دقت کنیم تا در بازی از پیش طراحی شده دشمن بازی نکنیم.

 

حجت‌الاسلام مرادی‌دولت‌آبادی در بخش دوم برنامه«با قرآن دات آی آر» گفت: کاربران فضای مجازی باید حواس‌شان باشد تا به واسطه یک حدیث نمی‌توانند به عمق مطلب دست یابند بلکه باید به چندین حدیث و روایت مراجعه کنند تا به صحت و سقم آن حدیث دست یابند.

 

وی بیان کرد: بازنشر کنونی احادیث معصومین(ع) در فضای مجازی نه تنها کمکی به نشر معارف دینی نمی‌کند، بلکه بسیار ضربه زننده و ایجاد مشکل‌کننده است./998/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن

ارسال نظرات