۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۷۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

تولید فکر و ایده مهم‌ترین رسالت بانوان فرهیخته است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تولید فکر و ایده را مهم‌ترین رسالت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی و دینی در استان ذکر کرد و گفت: تلاش در عرصه فرهنگ دینی بانوان مستلزم مشارکت فعال گروه‌ها و آحاد تأثیرگذار اجتماعی است.
آزاديخواه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام آزادایخواه در مراسم انتخابات بانوان فرهیخته کردستان که در تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: تلاش در عرصه فرهنگ دینی بانوان مستلزم مشارکت فعال گروه‌ها و آحاد تأثیرگذار اجتماعی است تا حلقه انتقال برنامه‌های کلان به سطوح خرد اجتماعی را فراهم آورند.

 

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری، طبق وظایف ذاتی خود و طبق قوانین فرادستگاهی، برای شرکت فعال زنان در عرصه فرهنگ دینی ساز و برنامه‌هایی را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است.

 

وی با اشاره به فعالیت 52 نفر بانوی فرهیخته در استان، اظهار داشت: امیدواریم جمعیت بانوان فرهیخته استان بتوانند به نمایندگی از زنان کردستان تدبیر و تصمیم‌سازی انجام دهند و در بحث‌‌‌هایی همچون اختلافات خانوادگی، طلاق وغیره راهبردهایی را مد نظر و شاخص‌هایی را تعیین کنند تا به مرحله اجرایی برسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان همچنین می‌تواند فرصت مناسب وبستری مهیا برای اینکه زنان جامعه ما بتوانند دغدغه‌ها و محدودیت‌های زنان و خانواده را بازمهندسی کنند، باشد و با تبادلات فکری و فرهنگی بانوان فرهیخته استان بحث‌های مهم روز بررسی شود.

 

حجت‌الاسلام آزادیخواه بیان کرد: بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی افرادی هستند که نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خود، آگاهی و حساسیت دارند و با انعکاس این اندیشمندی در عمل و آثار خود، جریانی در مسیر بهبود موقعیت فرهنگی کشور ایجاد می‌ کند.

 

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان را ازاهداف این انتخابات دانست و بیان کرد: شناسایی، رصد و اولویت‌دهی به آسیب‌ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان، زمینه‌سازی برای هدایت واثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان‌ها، تدبیرسیمای حضور اجتماعی زنان (حجاب و عفاف) کادرسازی و توانمندسازی اثر بخش بانوان در سطح کشور به منظور سوق دادن آنها به سمت الگودهی و الگوسازی برمبنای آموزه‌های اسلامی از دیگر اهداف جمعیت بانوان فرهیخته است.

 

سعیده لشکری بانوان فرهیخته را بازوی قدرتمند از لحاظ فکری برای سیستم دانست وگفت: این جمعیت فرهیخته نماد و نمود جمعیت زنان کردستان است که بایددغدغه‌های آنها به منصه ظهور برسد.

 

وی اظهارداشت: امید است با برگزاری انتخابات بانوان فرهیخته استان زمینه برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی هرچه بهتر بانوان فرهیخته استان برای ایجاد فکر و اندیشه مهیا شود.

 

گفتنی است؛ در پایان این همایش؛ بعد از برگزاری انتخابات فاطمه سهرابی به‌عنوان رئیس، غریبه رحیمی نایب رییس و مهدیا وهابی به‌عنوان دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان برگزیده شدند./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات