۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۲۳۲۲
عضو جامعه مدرسین:

هیچ گروهی نباید برجام را به نفع خود مصادره کند/ لزوم هوشیاری مسؤولان در پسابرجام و مراقبت از نفوذ

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اجرای برجام را موفقیتی ارزشمند برای نظام عنوان کرد و گفت: هوشیاری پس از برجام باید نسبت به هوشیاری قبل از توافق دو چندان باشد.
محمد جواد فاضل لنکراني محمد جواد فاضل لنکراني

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای در به ثمر رساندن برجام گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای به پشتوانه ایمان، درایت، تجربه، با دعای ملت ایران، استقامت دانشمندان و حمایت ها و هدایت های رهبری معظم انقلاب این کار بزرگ تاریخی را به سرانجام رساند.

 

وی افزود: این حرکت و کار فواید بسیاری را برای مجموعه نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران دارد، مهم ترین اثر برای برجام منطق گرا بودن ملت ایران و این که مردم ایران به دنبال عقلانیت، صلح و آرامش هستند است؛ ایران هراسی و اسلام هراسی که سال ها آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام به دنبال آن بودند به وسیله این کار خنثی شد.

 

مهم ترین اثر برجام منطق گرا بودن ملت ایران است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه بین الملل دیگر به ایران به عنوان مرکز خشونت و تنش نگاه نمی کند، اظهار داشت: آمریکا سال ها به دنبال این بود که اثبات کند ایران محور شرارت در دنیا است اما به طور کلی این تبلیغات سوء برطرف شد.

 

وی ادامه داد: امروز مجموعه ملت های دنیا با نگاه دیگری به ایران و نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان نگاه می کنند که بزرگترین دستاورد برجام است، دستاورد دیگر که می توان برای برجام ذکر کرد این است که در این توافق تمام قطعنامه های ظالمانه ای که در طول سال های متمادی علیه ایران در شورای امنیت به تصویب رسیده بود به یکباره برچیده شد و از بین رفت که شاید چنین چیزی در تاریخ شورای امنیت بی سابقه باشد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که دنیا فهمید ایران از نظر قدرت علمی با بزرگ ترین قدرت های علمی جهان برابری می کند، ابراز داشت: دانشمندان متدین کشور اثبات کردند که می توانند فوق آنچه که دانشمندان سایر مراکز دنیا به آن دست پیدا کردند احاطه پیدا کنند.

 

توافق هسته ای امری مربوط به مجموعه نظام است

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد در عین حالی که قدرت ساخت بمب اتم دارد اما دین و اسلام مانع از تولید بمب اتم برای آنها است، ایران این چنین قدرتی را دارد اما به خاطر اسلام، انسانیت و بشریت چنین کاری را انجام نمی دهد.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: برجام سبب شده که دنیا ایران را به عنوان یک قدرت هسته ای بپذیرد و ما بتوانیم از دانش هسته ای برای رشد کشور و نیازهای گوناگونی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم، آثار بزرگی بر این توافق وجود دارد و امیدواریم که در آینده آثار اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.

 

وی به ارزیابی خطر دو قطبی شدن جامعه و سوء استفاده انتخاباتی برخی جریان ها از برجام پرداخت و اضافه کرد: توافق هسته ای امری مربوط به مجموعه نظام است و همان گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند؛ تمام دولت های گذشته در این کار سهم دارند اما سهم دولت آقای روحانی در به ثمر رساندن برجام سهم ویژه ای است.

 

هیچ گروهی نباید برجام را به نفع خود مصادره کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توافق هسته ای امری ملی بوده و مربوط به مجموعه نظام است و به همه گروه ها ارتباط دارد.

 

وی افزود: هیچ گروهی نباید این مسأله را به نفع خود مصادره کند، همچنین گروهی نباید با برخی از نکاتی که در برجام وجود دارد بخواهد علیه دولت و علیه گروه های دیگر استفاده کند؛ تبعا در این توافق مسؤولان جمهوری اسلامی در برخی از قسمت ها امتیاز هایی را به طرف مقابل دادند که نباید از این مسأله علیه دولت استفاده کرد، همچنین اینطرفی ها هم نباید علیه آن طرفی ها از این مسأله استفاده کنند؛ برجام باید به عنوان یک ارزش ملی و سیاسی برای همه مردم و مسؤولان باقی بماند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به راهکارهای جلوگیری تبدیل شدن توافق هسته ای به محملی برای نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب اظهار داشت: همانگونه که رهبری معظم انقلاب دقیق و هوشیارانه این نکته را تذکر دادند بنده نیز عرض می کنم که مسؤولان جمهوری اسلامی باید بیداری مضاعف داشته باشند.

 

لزوم هوشیاری مسؤولان در پسا برجام و مراقبت از نفوذ دشمن

وی ادامه داد: هوشیاری پس از برجام باید نسبت به هوشیاری قبل از توافق دو چندان باشد، دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود برنداشته و برنخواهد داشت؛ در عین این که قدردان تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم اما باید نگرانی خود را نسبت به این که دشمن ممکن است گام هایی را بر دارد و خدعه هایی را ترتیب دهد ابراز کنیم.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در توصیه ای خطاب به مسؤولان اظهار داشت: مسؤولان عزیز این دستاورد را باید حفظ کنند و حفظ آن مراقبت بر این است که دشمن خدعه نکند و در نظام و قسمت های گوناگون به ویژه در اقتصاد کشور نفوذ نکنند؛ انتظار داریم که مسؤولان بیداری مضاعفی را داشته باشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات