۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۱۷۹۰
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

مقابله با توطئه های غرب و رژیم صهیونیستی وظیفه ملت های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ ابوشریف مقابله با توطئه های غرب را وظیفه همه ملت های اسلامی دانست و گفت: مقابله با توطئه های غرب و رژیم صهیونیستی فقط وظیفه فلسطین نیست و همه امت‌های اسلامی باید با اتحاد خود در برابر این توطئه ها بایستند.
ناصر ابوشريف، نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سه شنبه شب در مراسم پاسداشت 29 دی روز ملی غزه در مسجد ولی عصر(عج)، گفت: مسأله فلسطین توطئه غرب علیه همه امت اسلامی است.

 

وی تخریب امت اسلامی را از توطئه های رژیم صهیونیستی و غرب دانست و اظهار کرد: رژیم صیهونیستی قصد تجزیه ملت های اسلامی را دارد تا به عنوان قدرت برتر در منطقه باقی بماند و ایجاد فساد کند.

 

ابوشریف با اشاره به این که امام خمینی(ره) اسرائیل غاصب را غده سرطانی می داند که تا از بین نرود مشکل حل نمی شود، ابراز کرد: غرب به ایران به این خاطر اجازه پیشرفت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمی دهد تا پایین تر از رژیم صهیونیستی در منطقه باشد بنابراین تا آن غده سرطانی باشد مشکل حل نخواهد شد.

 

مقابله با توطئه های غرب وظیفه همه ملت های اسلامی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقابله با توطئه های غرب را وظیفه همه ملت های اسلامی دانست و اظهار کرد: مقابله با توطئه های غرب و رژیم صهیونیستی فقط وظیفه فلسطین است و همه امت اسلام باید با اتحاد خود در برابر این توطئه ها بایستند.

 

وی ایجاد درگیری داخلی در بین امت های اسلامی را از توطئه های غرب عنوان و بیان کرد: تلاش غرب برای ایجاد شکاف و اختلاف بین امت های اسلامی و تجریه امت های اسلامی از جمله توطئه های دشمن است.

 

ابوشریف انهدام بافت اجتماعی در منطقه و درگیری با یکدیگر را از جمله دیگر توطئه های دشمن دانست و گفت: احزاب و گروه های مشکوکی ماند داعش و القاعده را در منطقه به وجود آوردند که با ایجاد اختلاف و تجزیه بین امت های اسلامی به طرح های غرب و رژیم صیهونیستی خدمت می کنند.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تأکید قرآن و پیامبر اکرم(ص) به ایجاد وحدت بین امت اسلامی، گفت: تمام گروه هایی که تلاش بر تجزیه امت های اسلامی دارند خارج از آیات قرآن و دستورات حضرت محمد(ص) عمل می کنند.

 


وی مسأله فلسطین را مسأله جامع امت اسلامی عنوان و بیان کرد: تمام امت های اسلامی براین امر اتفاق نظر دارند و براساس نظرات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای مسأله فلسطین نباید از جدول برنامه های جمهوری اسلامی ایران و امت های اسلامی خارج شود چون موجب اتحاد جوامع اسلامی می شود.

 

فلسطین مسأله محوری در امت اسلامی است

ابوشریف افزود: با توجه به این که فلسطین مسأله محوری در امت اسلامی است باید هر طرفی آن را به عنوان قبله سیاسی خود قرار دهند تا راه خود را گم نکنند چون مسأله‌ای واحد در امت اسلامی است.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با اشاره به جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، ابراز کرد: اشغال اراضی فلسطینیان، اخراج مردم از فلسطین، ساخت شهرک های صیهونیست نشین در کرانه باختری و محاصره غزه از جمله توطئه های رژیم صهیونیستی است اما مردم فلسطین متحد در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به انتفاضه جدید مردم فلسطین، گفت: هدف از این انتفاضه که با تکیه به جوانان فلسطینی و بدون کمک از ملت ها انجام می شود، متفرق کردن توطئه صهیونیست ها از تخریب مسجدالاقصی و باز گرداندن فلسطین به مسأله قدیم است.

 

ابوشریف با اشاره به تحت فشار قرار دادن افراد و خانواده های کسانی که در انتفاضه فلسطین مشارکت دارند، اظهار کرد: آن‌ها به رغم این فشارها پایدار ایستاده اند و نیازمند حمایت امت های اسلامی هستند.

 

انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای مهم برای امت اسلام است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین انقلاب اسلامی ایران را یکی از دستاوردهای مهم برای امت اسلام دانست و گفت: در گذشته رژیم صهیونیستی کمربندهای امنیتی برای خود ایجاد کرده بود که رژیم شاه ایران، رژیم عربی و ترکیه از این کمربند امنیتی آن ها بود و با انقلاب اسلامی یکی از این کمربندهای امنیتی از بین رفت و جمهوری اسلامی ایران به عنوان خطر اصلی رژیم صیهونیستی تبدیل شد.

 

وی با تأکید به حل مسالمت آمیز مسأله در ملت اسلامی، بیان داشت: برای ما مسأله صلح و حل مسالمت آمیز مسائل مهم است و در همه کشورهای منطقه از جمله مردم باید با گفت‌وگو اختلاف داخلی خود را حل کنند و مخالف دخالت بیگانگان هستیم و اگر قرار است مداخله خارجی صورت گیرد باید برای صلح و آشتی باشد./1310/202/ب1

ارسال نظرات