۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۱۷۵۴
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

بصیرت و هدایت با پیروی از امامت و ولایت حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان این‌که بصیرت و هدایت از طریق امامت و ولایت پذیری ممکن می‌شود، گفت: اما حسن عسکری(ع) می‌فرمایند: هر کسی بخواهد بصیرت پیدا کند، ما نور او می شویم و هر کسی بخواهد در برابر انحرافات محفوظ بماند ما عصمت او هستیم و هر کسی که ما را دوست داشته باشد، در بهشت برین با ما است.
حجت‌الاسلام حاج‌ علي اکبري

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه شرح مضامین هشتمین دعای مبارکه صحیفه سجادیه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در این جلسه با تبریک ایام به مناسبت ایام ولادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: حضرت حسن بن علی(ع) القاب متعددی دارند که همه آنها از پیامبر اعظم(ص) نقل شده است، اسم مبارک ایشان حکایت از حسن تمام دارد، همچنین آن حضرت به دلیل حضور طولانی مدت در محیط نظامی، عسکری نامیده شده اند و همچنین الرفیق، الفاضل، العلام، الزکی، الامین، الناطق عن الله، المؤمن بالله و المرشد الی الله، از دیگر القاب امام حسن عسکری(ع) است.

وی همچنین به اوصاف آن حضرت اشاره کرد و افزود: الصامت، الامین علی سر الله و سراج اهل الجنة از دیگر القاب امام عسکری(ع) است.

 

وی با اشاره به نقل‌های متنوع از تاریخ ولادت امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: این نوع اختلاف ها نیز حکایت از فضای نظامی و امنیتی دارد که در زمان میلاد آن حضرت حاکم بوده است، اما در این میان اکثر مورخین و محدثین چنین نظری دارند که میلاد با سعادت آن حضرت در هشتم ربیع الثانی سال 232هجری در مدینه منوره اتفاق افتاده است. بنابراین نقل آن حضرت در چهارسالگی به همراه پدر بزرگوارشان به عراق هجرت کرده و تا سن 28 سالگی که به شهادت رسیدند، در محیط عسکر زندگی کردند.

 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: برادران دیگر امام حسن عسکری(ع) به نام های محمد، حسین و جعفر بوده اند که جعفر به جعفر کذاب مشهور شد هر چند که در نامه ای که به امام عصر(عج) منسوب است، اشاره به توبه جعفر شده است.

 

وی با بیان اینکه ما شیعیان تحت دین مادران ائمه اطهار علیهم‌السلام هستیم، یادآوری کرد: مادر امام عسکری (ع) به مقام وصایت امام عسکری (ع) منسوب شد و این اتفاق به دلایل امنیتی بوده که در زمان حیات ایشان، امام عسکری (ع) به شهادت رسیدند.

 

این خطیب دینی از حکومت سه حاکم جائر در دوران حیات امام حسن عسکری(ع) یاد کرد و گفت: برخوردارهای سختگیرانه از جمله اسارت امام(ع) در این دوران اتفاق افتاد هر چند که معتمد با سیاست و حیله های خاص خود، ایشان را زیر نظر گرفته و سخت می‌گرفت.

 

وی تصریح کرد: آن حضرت در روایتی تأکید کرده اند که هر کسی بخواهد بصیرت پیدا کند، ما نور او می شویم و هر کسی بخواهد در برابر انحرافات محفوظ بماند ما عصمت او هستیم و هر کسی که ما را دوست داشته باشد، در بهشت برین با ماست./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات