۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۱۱۳۷۴
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

تأیید صلاحیت افراد ناباب خیانت به نظام و مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تمام مراحل انتخابات را حق الناس معرفی کرد و گفت: در فتنه 88برخی با دست‌آویز قرار دادن حق الناس بودن رأی مردم به دنبال ابطال انتخابات و از بین بردن حقوق تمام مردم بودند.
حجت الاسلام دکتر محمد رضا باقرزاده  عضو هيأت علمي موسسه امام خميني (ره) حجت الاسلام باقر زاده
حجت الاسلام محمد رضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره حق الناس بودن مسائل مربوط به انتخابات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، از سوء استفاده برخی افراد از واژه حق الناس انتقاد کرد.
 
وی گفت: برخی سعی دارند از واژه حق الناس بر ضد ساختارهای نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند؛ از سخنان رهبر معظم انقلاب می‌توان دریافت که یکی از نتایج حق الناس دانستن رأی مردم این است که در پذیرش رأی مردم تردید نکنیم و بر اساس سلایق و منافع شخصی، گروهی و حزبی خود رأی مردم را تغییر ندهیم.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: فتنه 88 یکی از مظاهر تلاش برخی افراد به منظور پایمال کردن حق الناس بود؛ در آن زمان چون رأی مردم به کاندیدای مورد علاقه برخی تعلق نگرفته بود می‌خواستند که آن را نادیده بگیرند و پیشنهاد می‌دادند که انتخابات باطل اعلام شود.
 
وی حق الناس دانستن رأی مردم را یکی از وظایف و تکالیف مهم نخبگان دانست و گفت: اگر به مردم در خصوص انتخاب و رأی دادن نظر، لیست و مشاوره‌ای می‌دهند باید مواظب باشند که این مشاوره خلاف منافع مردم نباشد؛ بعضی دسته‌های سیاسی بر اساس منافع مردم لیست خود را نمی‌بندند بلکه به دنبال منافع خود و منافع حزبی و گروهی هستند.
 
حجت الاسلام باقرزاده یکی از نمودهای حق الناس بودن رأی مردم را حق کاندیدا شدن عنوان و تصریح کرد: حق الناس اقتضا می‌کند که اگر کسی صلاحیت دارد باید تأیید صلاحیت شود و از سوی دیگر کسی که صلاحیت ندارد باید رد صلاحیت شود. مردم قبل از هر چیز قانون اساسی را قبول دارند و مردم به شورای نگهبان بابت تأیید کف صلاحیت توسط این شورا اعتماد می‌کنند؛ به عبارتی تأیید صلاحیت افراد ناباب خیانت به نظام و مردم است.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) حق الناس را شامل رأی مردم هم دانست و ابراز داشت: مهم است که اگر من رأی می‌دهم برای تنها یک برگ خود حق الناس را در نظر بگیرم که باید به اصلح رأی بدهم نه صالح؛ گاهی ممکن است که بین صالح و اصلح صد نفر فاصله باشد؛ با تأیید کف صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تکلیف از مردم برداشته نمی‌شود و مردم باید به دنبال آن باشند که تکلیف خود را برای پیدا کردن بهترین فرد انجام دهند.
 
وی با تأکید بر لزوم حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات اظهار داشت: با حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات، عظمت ملت و نظام جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد از این رو وظیفه هر کسی است که آبروی ملت ایران را بخرد.
 
این استاد حوزه علمیه قم در توضیح شرکت کیفی مردم در انتخابات ابراز داشت: رأی دادن به اصلح به خاطر ویژگی قانون گذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی باعث خواهد شد کسانی وارد مجالس شوند که به آمریکا تمایلی نداشته باشند، نترسند و با استعمار و استکبار مقابله کنند؛ این راه باعث اقتدار و کارآمدی جمهوری اسلامی خواهد شد./836/ت302/ج
ارسال نظرات