۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۰۳۴
امام جمعه پارسیان:

تزلزل پایه‌های اعتقادی و دینی جوانان در عرصه مهدویت مهم‌ترین هدف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پارسیان با اشاره به ابزار گوناگون دشمنان در مقابله با فرهنگ مهدویت، گفت: تزلزل پایه‌های اعتقادی و دینی جوانان در عرصه مهدویت مهم ترین هدف دشمنان است.
مهدويت

 حجت الاسلام هادی میرزایی، امام جمعه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و آموزه‎های مهدوی در جامعه، گفت: فرهنگ مهدوی همواره ناجی ایران اسلامی در مقابل دسیسه های دشمنان است.


وی در ادامه تلاش برای ارتقاء و افزایش آگاهی و بصیرت جامعه نسبت به مباحث مهدویت و ظهور را وظیفه همگانی دانست.

امام جمعه پارسیان همچنین تصریح کرد: منتظر واقعی افکارش باید امام زمانی باشد، اگر فکر درست نباشد لیاقت منتظر بودن از انسان سلب می شود.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به امکانات دشمن برای مقابله با فرهنگ مهدویت، گفت: دشمن با در اختیار داشتن رسانه‌ها و ابزار گوناگون، به مقابله با فرهنگ مهدویت برخاسته و هدفش از این ناتوی فرهنگی، محو ارزش‌های اسلامی است.

وی با تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه کنونی بیان داشت: نمود فرهنگ‌ مهدوی‌ در یک‌ جامعه‌ را می‌توان‌ امید فرج‌ در آن‌ جامعه‌ دانست. جامعه‌ای‌ که‌ فرهنگ‌ مهدوی‌ را برگزیده‌ است، هرگز دچار یأ‌س‌ و ناامیدی‌ نمی‌شود.

امام جمعه پارسیان ابرازداشت: یکی از عوامل مهم ترک اعمال ناشایست، محبت حضرت ولی‌عصر(عج) است که سبب پرهیز انسان از اعمالی که این محبت را از بین می‌برد، می شود.
 
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه گسترش بیش از پیش محبت به حضرت ولی عصر(عج) در جامعه کنونی بسیاری از معضلات اجتماعی و فردی حل می‌شود اظهار داشت: در این صورت لازم نیست هزینه‌های گزافی صرف جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

وی گفت: اعتقاد به مهدویت امری القائی و تلقینی و یا صرفا یک تئوری نیست، بلکه ریشه در یکی از ویژگی‌های ذاتی و فطری انسان یعنی امید دارد و مذاهب به این نیاز فطری عام پاسخ داده اند. 

امام جمعه پارسیان در پایان با اشاره به وظیفه سنگین مبلغان در راستای ترویج فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: مهم‌ترین نقشه دشمنان در عصر حاضر، متزلزل کردن پایه‌های اعتقادی و دینی جوانان در عرصه مهدویت است./851/303/ب2
ارسال نظرات