۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۱۰۲۷
آیت‎الله مظاهری:

سرگرم شدن به گناه در دوران جوانی ارزان فروختن سرمایه عمر است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انسان نباید خودش را ارزان بفروشد، گفت: گذراندن زندگی با غفلت، گناه و بدون توجه به خداوند سبب می‎شود که انسان در روز قیامت بدون علی(ع) و بدون حسین(ع) باشد.
 آيت‌الله حسين مظاهري آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم با اشاره به ویژگیهای مرگ برای مؤمن گفت: در حدیث است که مرگ برای مؤمن همچون بوییدن گلی خوشبوی است و فرد باایمان را در روز قیامت به دیدن پیامبر اکرم(ص) و اهلبیت(ع) همچون امام حسین(ع) وعده دادهاند و ما برای دست یافتن به این چنین لذتهایی خلق شدیم.

 

وی افزود: این لذتها را نمیشود درک کرد، بلکه باید به این چنین لذتهایی رسید، انسان برای همین خلق شده است و باید به این سمت حرکت کند، حرکت کند و در این راه توقف ممنوع است، این که میگویند انسان در هنگام مرگ به ملاقات خداوند میرود، این ملاقات خداوند حرف جدی است و به راستی انسان خداوند را در روز قیامت مییابد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که برای مؤمن نکیر و منکر و شب اول قبر چندین هزار سال، یک آن است، خاطرنشان کرد: در حدیث است که انسان هنگامی که از دنیا میرود، قبر او یا باغی از باغهای بهشت یا حفرهای از حفرههای آتش جهنم است.

 

وی ادامه داد: انسانی که در شهوات خودش متوقف شده باشد، یک آتش برای انسان میلیونها سال میشود، انسان نباید خودش را ارزان بفروشد، این نصحیت من به همه به ویژه جوانان است، با غفلت و گناه سر کردن و بدون توجه به خداوند زندگی گذراندن سبب آن میشود که انسان در روز قیامت بدون علی(ع) و بدون حسین(ع) باشد.

 

حضرت آیتالله مظاهری با اشاره به این که غرب در عالم کثرت متوقف شده است، اظهار کرد: هر فکری در غرب به یک سمتی رفته است، غرب برای آخرت خود فکری نکرده است، در عالم برزخ نه جسم انسان و نه روح انسان وجود دارد، بلکه حقیقتی به نام موجود برزخی نمایان میشود.

 

وی اظهار کرد: این انسان اگر برای برزخ خود فکری نکرده باشد، آن هنگام برای او سخت میشود، اگر خدا در برزخ او وجود نداشته باشد، کار برایش سخت میشود ولو این که در جهنم برزخی هم قرار نگیرد، همین که خدا را نداشته باشد کار مشکل است، نه خدا و نه پیامبر(ص) و نه اهلبیت(ع) و نه عمل صالح را دارد که رهنمای او شود./914/پ202/ج1

ارسال نظرات