۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۹۳۱
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قم برگزار شد.
وقف
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اندیشمندان و فضلای حوزه و مدیران استانی اوقاف کشور در سالن همایش‌های دارالشفای قم برگزار شد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در این همایش با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف در اسلام اظهار کرد: در قرآن 28 مرتبه نسبت به موضوع نماز تأکید شده است و در بعد از این 28 مرتبه بحث یک واجب مالی نیز مطرح شده که این موضوع نشان از اهمیت وقف است.
 
وی با بیان اینکه کمیته وقف که در چند سال اخیر با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیل شده است توانسته است در ترویج این سنت خدا پسندانه در جامعه تلاش‌هایی داشته باشد افزود: البته ما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم و مناسب است یک سازمانی تشکیل شود و عده‌ای در آن آموزش ببینند تا دغدغه آنها موضوع وقف باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 150 هزار موقوفه در کشور وجود دارد تصریح کرد: ما معتقدیم تا حوزه‌های علمیه و علما با جدیت از وقف حمایت نکنند این سنت حسنه در جامعه احیاء نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در ترویج سنت وقف مؤثر است بیان احکام شرعی وقف است و همچنین پیامدهای موقوفه‌خواری در زندگی مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی موقوفات را برطرف سازد./858/پ203/س
ارسال نظرات