۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۹۲۸
حجت الاسلام شرفخانی:

کمتر از 2 درصد موقوفات کشور حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از 2700 موقوفه از مجموع 176 هزار موقوفه در کشور به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد که باید در ترویج سنت وقف در حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه که امروز در سالن همایش‌های دارالشفای قم برگزار شد با بیان اینکه امروز بیش از 2700 موقوفه در کل کشور در حوزه‌های علمیه وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه این رقم در بین 176 هزار موقوفه‌ای که در کشور وجود دارد بسیار کم است و می‌توان گفت کمتر از دو درصد موقوفات کشور در حوزه‌های علمیه است.
 
وی ادامه داد: بیشترین استان‌هایی که سهم موقوفات در حوزه‌های علمیه را به خود اختصاص داده‌اند خراسان رضوی و تهران است و همچنین استان کهکیلویه و بویر احمد بدون موقوفه در جایگاه آخر قرار گرفته‌اند.
 
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برخی از این موقوفات تنها یک نیت آن برای حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: ما برنامه‌ای اتخاذ کردیم که هیچ درآمدی از این موقوفات به سازمان اختصاص نیابد و تمام آن در همان حوزه‌های علمیه هزینه شود.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 89 به طور متوسط در هر سال 200 وقف جدید در کشور انجام شده است، اظهار کرد: از سال 89 تا پایان سال 94 بیش از 9000 وقف جدید در کشور اتفاق افتاده است که متأسفانه سهم حوزه‌های علمیه از آن تعداد تنها 320 وقف بوده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه ما معتقدیم در دوران پهلوی بزرگ‌ترین ظلم نسبت به وقف صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج سنت حسنه وقف و احیای این سنت در جامعه است و ما حاضریم با همکاری بیشتر با حوزه‌های علمیه علاوه بر احیای سنت وقف در جامعه نسبت به سنت وقف در حوزه‌های علمیه نیز برنامه‌های خوبی داشته باشیم./858/پ202/س
ارسال نظرات