۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۰۳۷۲
حجت الاسلام والمسلمین ربانی مطرح کرد؛

آموزش سبک زندگی رسالت اصلی حوزه/ نباید از ظرفیت دین در ایجاد سلامت جامعه غافل بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که آموزش سبک زندگی از وظایف اصلی حوزه است، گفت: طلاب می‌توانند بازوهای وزارت بهداشت در جامعه باشند و فرهنگ سلامت را در جامعه گسترش دهند.
حجت الاسلام سيد حسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، عصر یکشنبه در گردهمایی معاونان سلامت مراکز خدمات حوزه‌های علمیه که با حضور علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مرکز خدمات قم برگزار شد، به ظرفیت‌های همکاری وزارت بهداشت و مرکز خدمات حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه می‌توانند بازوهای وزارت بهداشت در جامعه باشند و در ارتقاء کیفیت سلامت مردم به وزارت بهداشت کمک کنند.


وی با اشاره به خدمات بیمه‌ای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای طلاب، گفت: روحانیت در بسیاری موارد از حقوقی که سایر اقشار جامعه دارند محروم هستند و مرکز خدمات جزئی از دغدغه های درمانی و بیمه ای طلاب را کم می‌کند و به دنبال ارتقاء سلامت طلاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تفکر در خلقت خدا و توجه به قانون علت و معلولی را در پیشگیری از بیماری‌ها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دروس پایه حوزه‌های علمیه منطق است که شیوه‌های درست اندیشیدن را آموزش می دهد و طلاب باید این تکنیک‌های صحیح اندیشیدن را به مردم آموزش دهند تا بتوانند با تفکر و تعقل به سلامت ذهنی و جسمی جامعه کمک کنند.

 

وی با اشاره به این که امروزه هر کس باید در یک رشته متمرکز شود و در آن به تخصص برسد، افزود: تخصص روحانیت در امور دینی است و از آن جهت که دین اسلام برای تمام شئون زندگی انسان از جمله سلامت جسمی برنامه دارد، باید به ترویج این آموزه‌ها بپردازد و مردم را به کم خوری و تحرک و نظم دعوت کنند که در حقیقت آموزش سبک زندگی از وظایف اصلی حوزه است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که امروز جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همکاری تمام ارگان‌ها و نهادها دارد، ابراز داشت: همکاری و همپوشانی در مسائل فرهنگی می‌تواند به پیشرفت جامعه و رشد و توسعه کمک کند و نباید هر ارگان فقط با تکیه بر توان داخلی خود کار کند بلکه باید از توان و ظرفیت دیگر نهادها هم استفاده شود.

 

وی سلامت روان جامعه را منوط به گسترش هیجانات مثبت در جامعه دانست و تصریح کرد: محبت اهل بیت(ع) و اشک و لبخند ناشی از محبت اهل بیت(ع) سبب نشاط جامعه و همچنین سلامت روحی و جسمی در جامعه می‌شود و نباید از ظرفیت دین در ایجاد سلامت در جامعه غافل بود./843/202/ب2

ارسال نظرات