۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۰۲۴۸

اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تویسرکان، قدردانی فرماندار همدان از اداره تبلیغات اسلامی، ثبت نام ۶۶۸ مبلغ و مبلغه استان بوشهر در سامانه سجام، ۶۵ روستای بهار، میزبان برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی هستند از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا شریفی راد کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان 19دی94 درمصاحبه باهفته نامه ندای توی، گفت: سیزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ویژه ایام دهه فجرجاری در اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان به سمت و سوی قرآن، ایجاد حس رقابت سالم بر اساس اصول قرآنی «فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ»، ارتقای معلومات قرآنی کودکان و نوجوانان و استفاده از ابعاد هنری قران کریم برای مخاطبان دانست.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، اضافه کرد: سیزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان 18 بهمن سال جاری در مجتمع فرهنگی تبلیغی این اداره باهمکاری موسسه قرانی نورالحکمه تویسرکان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: این جشنواره قرآنی با همکاری کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز تویسرکان، فرسفج و سرکان و ادارات آموزش وپرورش قلقلرود و تویسرکان و اعضای اصلی کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی، حفظ جزء30 قرآن کریم در دو سطح، سرود و مفاهیم قرانی برگزار می‌شود.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: از نفرات اول تا سوم در مرحله شهرستانی در آیین ویژه‌ای با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان فرهنگی شهرستان تجلیل می‌شود.

 

قدردانی فرماندار همدان از اداره تبلیغات اسلامی

 

فرماندارهمدان طی لوح تقدیری از عملکرد فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان قدردانی کرد و در جمع مدیران ومعاونان ادارات و نهادهای دولتی شهرستان گفت: گسترش فرهنگ دینی و مبارزه با هجمه های فرهنگی دو راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی درسطح کلان است که درشهرستان همدان با سعی و تلاش شبانه روزی کارکنان اداره تبلیغات اسلامی این دو راهبرد باکیفیت عالی درحال انجام است.

وی درادامه از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان درراستای دعوت ازسخنرانان کشوری جهت حضوردرهمایش ها و کارگاه های آموزشی قدردانی کرد وگفت: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده توسط حجت‌الاسلام حیدری راد درشهرستان برنامه های خوب واثرگذاری درحوزه فرهنگی برگزارشده است که جای قدردانی دارد.

تعالی همچنین نسبت به برنامه ریزی وهماهنگی اداره تبلیغات اسلامی درجهت برگزاری مراسم های فرهنگی ومذهبی دهه فجر تاکید کرد.

 

ثبت نام 668 مبلغ و مبلغه استان بوشهر در سامانه سجام

 

حجت‌الاسلام نعمت الله عظیمی فرد از ثبت نام 668 مبلغ و مبلغه استان بوشهر در سامانه سجام خبر داد.

 

مسئول اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: از این تعداد 274 نفر مبلغ و تعداد 172 نفر مبلغه هستند که اقدام به ثبت نام در سامانه سجام کرده اند.

 

وی اضافه کرد: تمام خدمات تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌ های اعزام و استقرار از جمله صدور گواهی سابقه تبلیغ از طریق این سایت انجام می‌گیرد و مبلغین و مبلغات برای استفاده از مزایای این سامانه لزوما باید در آن ثبت‌ نام کرده و کد دائم تبلیغی دریافت کنند.

 

حجت‌الاسلام عظیمی فرد 19 دی 94 افزود: با توجه به اعطاء کد دائم به 446 نفر می توان گفت بیش از 60 درصد مبلغین و مبلغات کد دائم دریافت کرده اند.

 

وی تصریح کرد: آن دسته از روحانیان که تاکنون موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند، می‌توانند با واردن شدن به سامانه سجام به آدرس اینترنتی www.sajam.ir نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کنند تا در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

 

گفتنی است، سامانه جامع اعزام مبلغ با عنوان سجام در راستای یکسان ‌سازی اعزام مبلغ در کشور و ساماندهی و تسهیل در اعزام مبلغان در مناسبت ‌های مذهبی از سوی واحد انفورماتیک سازمان تبلیغات اسلامی در سطح ملی طراحی و اجرا شده است.

 

65 روستای بهار، میزبان برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی هستند

 

محمد جمشیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار و مسئول کمیته قرآنی و مساجد و تشکلهای دینی ستاد دهه فجربهار در 19 دی ماه 94، اظهار داشت: باستناد مصوبات کمیته  ستاد دهه فجر،برنامه های فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و اجتمایی ایام الله  دهه فجر امسال با محوریت محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستای شهرستان با همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی مثل اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه،فرهنگ وارشاداسلامی، بنیاد شهید و ناحیه مقاومت بسیج سپاه در 65 روستای بخش مرکزی و لالجین و صالح اباد انجام خواهد شد.

 

مسئول کمیته قرآنی،مساجد وتشکلهای دینی ستاد دهه فجر شهرستان بهار، برگزاری جشن های انقلاب و مسابقات فرهنگی و قرآنی در مدارس  و مساجد روستاها و نیز برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه ها، نشست های بصیرت افزایی در پایگاه های مقاومت روستایی و محافل کرسی تلاوت بمناسبت دهه فجر را اهم برنامه های روستایی ستاد دهه فجر شهرستان بهار برشمرد./1325/د101/س

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات