۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۸۱۸
طلبه مستبصر آفریقایی:

برخی مساجد آفریقا بیش از 10 مؤذن دارد

خبرگزاری رسا ـ طلبه مستبصر آفریقایی از ساحل عاج که در ایران شیعه شد، گفت: مردم کشور من نماز را به عنوان ستون دین می‌شناسند اما ستاد اقامه نماز در این کشور وجود ندارد و این ضعف بزرگی است.
مسجدي در آفريقاي مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گرامی ابوبکر، طلبه آفریقایی از ساحل عاج که در ایران درس طلبگی را تحصیل می‌کند، در نخستین اجلاس استانی نماز در قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) این استان برگزار شد، به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: من شیعه نبودم و در ایران شیعه شدم.

 

وی افزود: مردم کشور من نماز را به عنوان ستون دین می‌شناسند اما ستاد اقامه نماز در این کشور وجود ندارد و این ضعف بزرگی است.

 

گرامی بیان کرد: از آن‌جایی که روایت وجود دارد که موذن بدنش نمی‌پوسد، هر مسجد در آفریقا ممکن است، 10 موذن داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که نماز کلید همه خوبی ها است، عنوان کرد: کسی که نماز نمی‌خواند دین ندارد؛ نماز برای استعانت و شکر خدا و هدایت و توفیق و عبادت و طلب نعمت است.

 

این طلبه آفریقایی با اشاره به 10 نکته از نماز در سوره حمد خاطرنشان کرد: «الحمدلله رب العالمین» شکر خدا، «الرحمن الرحیم» طلب نعمت، «مالک یوم دین» عبادت، «ایاک نعبد و ایاک نستعین» توفیق، «اهدناالصراط المستقیم» استعانت و «صراط الذین انعمت علیهم» موفقیت است./997/پ203/ف

ارسال نظرات