۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۹۷۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

ضرورت توجه رسانه‌های حوزوی به مقوله سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیع‌پور به ضرورت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: برخی از فعالیت‌ها درباره سبک زندگی اسلامی به صورت سلیقه‌ای و موردی انجام می‌شود و بدنه اصلی حوزه نیز از آن مسائل فاصله دارد که در نتیجه تحول جدی را در پی‌ نخواهد داشت؛ از این‌رو رسانه‌های دینی و حوزوی وظیفه دارند تا طلاب، مبلغان و روحانیان را با این مسائل آشنا و درگیر کنند.
 سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام سید محمد مهدی رفیع‌پور، استاد حوزه علمیه قم،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی و مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان از مسائلی است که به فرهنگ اسلامی مربوط می‌شود؛ بنابراین متولی اصلی تولید فکر در این زمینه‌، حوزه علمیه است.

 

وی به نقش حوزه علمیه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: مخاطب نخست سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگی، حوزه‌های علمیه و علما هستند؛ زیرا تا علما و روحانیان، فکر دینی و مبانی اسلامی را از منابع معتبر در اختیار جامعه قرار ندهند، نوبت به رسانه‌ها و مطبوعات نمی‌رسد.

 

حجت الاسلام رفیع‌پور با اشاره به تأثیر رسانه‌ها بر مخاطبان تأکید کرد: رسانه‌ها به ترویج و پخش افکار می‌پردازند و اگر از سرچشمه منابع اسلامی، تأثیرپذیری نداشته باشند و اندیشه‌ دینی در اختیار آنها قرار داده نشود، کارهای فرهنگی که انجام خواهند داد، سطحی و ژورنالیستی خواهد بود.

 

وی به نقش رسانه‌های حوزوی و تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت رسانه‌های حوزوی و انقلابی این است که از فضلا و علما به صورت موردی، جزئی و مسأله محور درباره امور مختلف کسب نظر کنند و این نظرات را در اختیار جامعه قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی مراکز حوزوی به مسائلی همچون سبک زندگی اسلامی وارد شده‌اند و موضوع شناسی را از رسالت‌های خود قرار داده‌اند؛ اما کافی نیست، زیرا بخش اصلی حوزه هنوز درگیر این مسائل نشده است.

 

حجت الاسلام رفیع‌پور با اشاره به اهمیت عرصه سبک زندگی اسلامی یادآور شد: برخی از فعالیت‌ها درباره سبک زندگی اسلامی به صورت سلیقه‌ای و موردی انجام می‌شود و بدنه اصلی حوزه نیز از این مسائل فاصله دارد که در نتیجه تحول جدی را در پی‌ نخواهد داشت؛ از این‌رو رسانه‌های دینی و حوزوی وظیفه دارند تا طلاب، مبلغان و روحانیان را با این مسائل آشنا و درگیر کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات