۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۹۷۳۷
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

سبک زندگی رهبر انقلاب برگرفته از آیات، روایات و سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی مقام معظم رهبری برگرفته از آیات و روایات و سیره پیامبر و مشی علوی است و در امور زندگی خود به مسائل ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی اهمیت ویژه ای قائل هستند.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره ساده زیستی مقام معظم رهبری، گفت: سبک زندگی مقام معظم رهبری برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) است.
 
وی افزود: سبک زندگی مقام معظم رهبری برگرفته از آیات و روایات و سیره پیامبر و مشی علوی است؛ ایشان در امور زندگی خود به مسائل ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی اهمیت ویژه ای قائل هستندو
 
آیت الله کعبی اظهار داشت: حقیقتا سبک زندگی مقام معظم رهبری الگو و هدایت زندگی دیگر اقشار جامعه است؛ زندگی ایشان نماد یک زندگی روحانی و فقیه را دارد.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در امور زندگی خود دقت زیادی می کنند و با رعایت حدود شرعی اسلام از روش ائمه اطهار(غ) پیروی می کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ساده زیستی مسؤولان، عنوان کرد: سطح زندگی مسؤولان و روحانیت نباید از سطح زندگی مردم بالاتر باشد چرا که در جامعه اسلامی نگاه مردم جامعه همیشه به مسؤولان آن جامعه است و به آنها به عنوان یک الگوی زندگی اسلامی نگاه می کنند.
 
آیت الله کعبی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در مورد ساده زیستی مسؤولان، تصریح کرد: مسؤولان یک جامعه اسلامی باید از زندگی تجملاتی و شاهانه پرهیز و خانواده و فرزندانشان از لحاظ اقتصادی باید بدون تجمل و آلایش زندگی کنند همانگونه که مقام معظم رهبری، خانواده و فرزندانشان در جامعه بسیار ساده و بدون تجمل زندگی می کنند.
 
وی ادامه داد: پرهیز از زندگی اشرافی و انتخاب یک زندگی ساده و توجه به احکام شرعی در امور زندگی و خانواده و اطرافیانش تأثیر زیادی در امور زندگی مردم آن جامعه خواهد داشت./1325/ت302/ج
ارسال نظرات