۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۶۵۳
آیت‌الله علوی گرگانی تبیین کرد؛

وظیفه روحانیت در پاسخ‌گویی به شبهات دینی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که روحانیت تنها از آن ایران و شیعیان نیست، گفت: روحانیت باید در تمام دنیا، سخنی برای گفتن داشته باشد و شبهات دینی مردم را پاسخ بگوید.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار اعضای مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، ضمن تجلیل از فعالیت‌های این مرکز، اظهار داشت: حضرت امام صادق(ع) در هر رشته‌ای افرادی را گماشته بودند تا در مواضع اجتماعی، به سؤالات مردم پاسخ بگویند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: پاسخگویی به شبهات، همان رفع شبهاتی است که پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین بدان تأکید داشتند؛ بنابراین وجود چنین مجموعه‌هایی امری ضروری است و باید به آن بها داده شود.

 

وی با بیان این‌که بلاد بر تمامی شهرهای دنیا اطلاق می‌شود، ادامه داد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، دین مبین اسلام باید به تمام دنیا عرضه شود و شبهات و سؤالات عموم مردم پاسخ داده شود.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که روحانیت تنها از آن ایران و شیعیان نیست، ابراز کرد: روحانیت باید در تمام دنیا، سخنی برای گفتن داشته باشد و شبهات دینی مردم را پاسخ بگوید.

 

وی با بیان این‌که برخی از شبهات دینی، سنگین بوده و به راحتی نمی‌توان به آنان پاسخ گفت، افزود: شایسته است که دین پژوهان و پاسخ‌گویان به شبهات و سؤالات دینی، دایره مطالعات خود را گسترش داده و آمادگی پاسخگویی به هر نوع شبهه‌ای در هر منطقه‌ای را داشته باشند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ برای پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دینی، بهتر است مقدماتی بررسی شوند تا پاسخ حکیمانه و متقنی بیان شود.

 

وی یادآور شد: مؤسسات پاسخ‌گویی به سؤالات دینی، پژوهشگران خود را در گروه‌هایی تخصصی تقسیم بندی کنند تا سؤالات هر رشته‌ای با پاسخ‌های دقیقی از سوی پژوهشگران تخصصی آن رشته بیان شود.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: مؤمنانی که در نظام جمهوری اسلامی پرورش می‌یابند، باید از مراجع قابل اعتمادی بهره مند باشند تا سؤالات و شبهات خود را به آنان عرضه کرده و از پاسخ‌های کامل و دقیقی بهره مند شوند./997/پ202/ج1

ارسال نظرات