۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۵۸۵

جواب سمیر قنطار به راوی کتاب «حقیقت سمیر»

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب «حقیقت سمیر» در مراسم رونمایی این کتاب گفت: روزی از سمیر قنطار پرسیدم بعد از انتشار این کتاب چه اتفاقی خواهد افتاد؟ او در پاسخ گفت: من که به دست صهیونیست‌ها شهید خواهم شد، شما باید ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد!
يعقوب توکلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یعقوب توکلی، نویسنده کتاب در مراسم رونمایی کتاب «حقیقت سمیر» خاطرات شهید سمیر قنطار  گفت: خدا را شاکرم که به من این توان را داد تا کاری برای مقاومت اسلامی انجام دهم.

 

وی ادامه داد: در طول انجام مصاحبه‌ها با شهید سمیر قنطار مشاهده کردم که او ذهن بسیار فعال و قوی‌ای دارد و با ریزبینی و تیزبینی هر سوالی را که مطرح می‌کردم به سرعت و بدون مکث پاسخ می‌داد. آنچه در کتاب «حقیقت سمیر» آمده است برایند این ذهن آگاه و بیدار و فعال است.

 

توکلی توضیح داد: متن کتاب، یک متن تدوینی است و با متون ترجمه‌ای تفاوت دارد. این کتاب راوی تلاش‌های انسانی است که از همه چیز گذشته و خود را وقف مقاومت کرده است و از این نظر به حقایقی متعالی رسیده است. به درکی از نهج‌البلاغه و مکتب عاشورا رسیده است و وظایف خود را با معارف آن بزرگواران منطبق کرده است.

 

این پژوهشگر تاریخ و سیاست معاصر بر اخلاص تام و تمام شهید سمیر قنطار تاکید کرد و اظهار داشت: او انسان مومنی بود که در اوج ادب قرار داشت. آنقدر مودب بود که هموارم در گفت‌وگوهایش با من بارها لفظ «مادرم» را به کار می‌برد. بعدها من فهمیدم که خانمی که سمیر مادر خطابش می‌کند، نامادری او است ولی سمیر در نوجوانی به او قول داده بود که همیشه او را مادر خطاب کند و تا پایان عمر بر این عهدش با نامادری‌اش ماند.

 

به گفته توکلی سمیر قنطار همیشه آماده شهادت بود. با اینکه کارهای بزرگی از جمله مبارزه و اسارت را به جان خریده بود و بارها از او خواستند که زندگی عادی‌اش را پی بگیرد ولی او تا آخرین لحظه به مقاومت ادامه داد.

 

توکلی اظهار کرد: با اینکه این روزها غم عظیمی را بر دل داشتم و احساس می‌کردم برادر عزیزی را از دست داده‌ام اما خدا را شاکر هستم که با نوشتن و منتشر کردن این کتاب توانستم راه سمیر قنطار را ادامه دهم.

 

وی در پایان گفت: روزی از سمیر قنطار پرسیدم بعد از انتشار این کتاب چه اتفاقی خواهد افتاد؟ او در پاسخ گفت: من که به دست صهیونیست‌ها شهید خواهم شد، شما باید ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد!

 

مراسم «حقیقت سمیر» با اهدای لوحی از طرف رئیس حوزه هنری و مدیرعامل انتشارات سوره مهر به خانواده شهید سمیر قنطار خاتمه یافت. این لوح به شیح وائل العلی سپرده شد تا بعد از عزیمتش به لبنان آن را به خانواده شهید قنطار تحویل دهد./998/د102/ق

منبع: انتشارات سوره مهر

ارسال نظرات