۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۷۹۰

مراسم شهادت امام حسن عسکری در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت امام حسن عسکری با حضور مدیر، اساتید و طلاب حوزه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، در این مرکز برگزار شد.
مراسم شهادت امام حسن عسکری در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد برگزار شد مراسم شهادت امام حسن عسکری در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد برگزار شد مراسم شهادت امام حسن عسکری در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صادق شهیدی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در مراسم شهادت امام حسن عسکری که به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س)، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، برگزار شد، به بررسی سیره امام حسن عسکری(ع) پرداخت.

 

وی ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) همچون امامان دیگر ما، در یک مظلومیت خاصی در دوران عمر شریفشان به سر می بردند، سختی دوران ایشان، یک ویژگی دارد که در بین ائمه اطهار(ع) دیگر کمتر بود و آن این است که زندگی امام تحت نظر در پادگان بود و به همین دلیل نیز امام حسن عسگری(ع) نامیده می شوند.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد ابراز کرد: 4 سال از حکومت معتمد عباسی، هم زمان با امام حسن عسکری(ع) بود، او فرد عیاش و خوش گذرانی بود که به هوس بازی می پرداخت.

 

خفقان دوران امام حسن عسکری مانع از ارادت شیعیان به ایشان می شد
حجت الاسلام شهیدی به خفقان دوران امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: خفقان از طرف دستگاه حکام به حدی بود که شیعیان نمی تواستند ارادت و علاقه خود را به امامان معصوم(ع) نشان بدهند.


حجت الاسلام شهیدی افزود: سلام کردن در اسلام بسیار سفارش شده است، اما به جهت این که یاران امام حسن عسگری(ع) شناخته نشوند، امام(ع) یاران را از سلام کردن به ایشان باز می داشتند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: امام حسن عسکری(ع) در پادگان تحت نظر زندگی می کردند و در خانواده امام حسن عسگری(ع) نیز جاسوس وجود داشت.

 

وی ابراز کرد: زمانی که حضرت مهدی(عج)، فرزند امام حسن عسکری(ع) بنا بود متولد شوند، کسی مطلع نبود و خداوند متعال اراده کرد بود، به جهت خفقان دوران امام حسن عسگری(ع)، ولادت ایشان علنی نباشد.

 

معتمد عباسی در زندان برای امام حسن عسکری جاسوس قرار داده بود

این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: خفقان دوران امام حسن عسگری(ع) به اندازه ای بود که معتمد عباسی علاوه بر این که ایشان را در پادگان تحت نظر داشت، حتی در زندان نیز برای ایشان جاسوس گذاشته بود.

 

حجت الاسلام شهیدی اظهار کرد: در تاریخ آمده است که فردی برای دیدن امام حسن عسگری، 50 دینار خرج می کند و این نکته را باید متذکر شد که هر دینار برابر با یک شتر بود.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی خطاب به بانوان طلبه گفت: شما باید بدانید که روایات ائمه اطهار(ع) به راحتی به دست ما نرسیده است و به قیمت جان راویان است؛ چرا که راویان به قیمت جانشان، آن ها را روایت کرده اند.  

 

امام حسن عسکری شبکه هایی برای ارتباط با شیعیان ایجاد کرده بودند
این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: یکی از سیاست های امام حسن عسکری(ع)، ایجاد شبکه های ارتباطی بین شیعیان و خودشان بود، در همین راستا، امام(ع) افرادی را شناسایی کرده بودند که رابط به ایشان و دیگران باشند و این رابطین، فعالیت های سری داشتند.

 

وی به جایگاه امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) برای ما نعمت هستند و ما درون نعمت قرار گرفته ایم و نبابد فراموش کرد که ائمه اطهار(ع) راهگشای امور ما هستند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: ما ائمه اطهار(ع) را زنده و حی حاضر می دانیم؛ امام حسن عسگری سال 260 هجری قمری از دنیا رفتند، اما هرگز فراموش نمی شوند؛ در حالی که هیچ اثر و نشانی از معتمد عباسی و یزید و معاویه نیست و آن چه باقی مانده است، انوار تابناک ائمه اطهار(ع) است.

 

حجت الاسلام شهیدی با خاطر نشان کردن این که باید از انوار تابناک ائمه اطهار(ع) بهره ببریم، اظهار کرد: ما در سوگ ائمه اطهار(ع) عزاداریم؛ چرا که نشان دهیم از دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت که و افرادی که این بزرگواران را از ما گرفتند، برائت می جوییم./1309/202/ب1

ارسال نظرات