۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۷۵۹
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تجلیل از 22 دستگاه اجرایی برتر استان چهارمحال و بختیاری در حوزه نماز

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، هدف از برگزاری اجلاسیه استانی نماز را تجلیل از 22 دستگاه اجرایی برتر در حوزه نماز دانست و گفت: این اجلاسیه در استان چهارمحال و بختیاری در 16 بهمن ‌ماه امسال برگزار می ‌شود.
حجت ‌الاسلام محمد کريمي، دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در سومین نشست تخصصی دبیران اقامه نماز دستگاه‌ های این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: امسال اجلاسیه سراسری نماز در استان قزوین برگزار می ‌شود.

 

وی افزود: اجلاسیه سراسری نماز در بهمن ‌ماه سال جاری با موضوع نماز و سنجش دستاوردهای نماز با هدف سنجش نتیجه اجلاسیه ‌های سراسری نماز برگزار شده در سال‌های پیش برگزار می ‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز اجلاسیه‌ های سراسری نیم‌روز در همه استان‌های کشور برگزار می ‌شود که این اجلاسیه در استان چهارمحال و بختیاری در 16 بهمن ‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری اجلاسیه استانی نماز را تجلیل از 22 دستگاه اجرایی برتر در حوزه نماز دانست و بیان داشت: در انتخاب برترین‌ های نماز استان 10 شاخص ارزیابی در نظر گرفته شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: سه دستگاه برتر که سه سال متوالی در حوزه نماز برتر شناخته شده‌اند در اجلاسیه استانی نماز تجلیل می‌شوند.

 

این مقام مسؤول از انتخاب یک مدیر دستگاه اجرایی برتر نماز خبر داد و خاطرنشان کرد: از منتخبان شهرستان ‌های استان در حوزه نماز هم تجلیل می‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که 13 شاخص مهم در ادارات و دستگاه‌ ها باید رعایت و پررنگ شود، اظهار داشت: اجرای اذان زنده حلقومی، برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای نماز در ادارات و فضاسازی نسبت به برگزاری نماز اول وقت در همه ادارات برخی از این شاخص ها است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای نماز اول وقت ارزش قائل شویم و زمینه را برای برگزاری نماز جماعت اول وقت با حضور تمامی کارمندان و مدیران در تمام دستگاه‌های اجرایی فراهم کنیم.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: در حال حاضر برخی از ادارات بر برگزاری نماز جماعت اول وقت اهتمام ویژه دارند و لازم است سایر ادارات و دستگاه‌ های اجرایی نیز بر این موارد تأکید کنند و برنامه‌ ریزی‌های لازم برای عملیاتی کردن این موارد را در دستور کار خودشان قرار دهند.

 

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی برای رابطان ستاد اقامه نماز جمعه و دبیران ستاد اقامه نماز استان خبر داد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مصوبه هیأت دولت قرار است در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مدت زمان 20 دقیقه به نماز اول وقت اختصاص داده شود و همه دبیران ستادهای اقامه نماز در ادارات باید توجه داشته باشند که جلسات شورای اقامه نماز متقارن با نماز اول وقت نباشد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت نظرخواهی از مخاطبان و کارمندان در زمینه برگزاری نماز و انجام تبلیغات میدانی در زمینه نماز، تصریح کرد: قرار است کتابی با عنوان اخلاق و احکام کارمندی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تمام کارمندان تهیه شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در پایان با یادآوری این که تلفیق پیام‌ های تبریک و تسلیت با احادیث مربوط به نماز می ‌تواند در گسترش فرهنگ اقامه نماز مؤثر باشد، گفت: دبیران و مدیران ستادهای اقامه نماز مؤظفند از فعالان عرصه نماز تجلیل کنند./9457/202/ب1

ارسال نظرات