۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۵۵۰
امام جمعه موقت اصفهان:

طرح شورای رهبری هیچ مفهومی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: ما دشمنان زیادی در خصومت با نظام، دین و فرهنگ ما وجود دارد، آنچه امروز بسیار اهمیت دارد این است که با انسجام و وحدت همه در خط ولایت باشیم و سوژه به دست دشمنان و رسانه‌های بیگانه ندهیم.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، عصر امروز که برای ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور حضور پیدا کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص جایگاه مجلس خبرگان رهبری، گفت: قانون اساسی کشور ما جایگاه مجلس خبرگان رهبری را معین کرده و محور همه امور ما نیز قانون اساسی است.

 

وی افزود: خبرگان رهبری شامل کسانی است که در صورت اتفاق برای رهبری، رهبر بعدی را تعیین می‌کنند، در حقیقت رابطه این مجلس مستقیم با ولی فقیه است و در نظام ما از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

 

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگو درباره ولی فقیه و شخص رهبری است مانند زمانی که امام راحل رحلت کردند آنها جمع شده و رهبر را تعیین کردند.

 

حجت‌الاسلام رهبر در خصوص برخی جریانات سیاسی که تلاش بر جناحی کردن مجلس خبرگان دارند، گفت: ما معتقدیم مجلس خبرگان باید فراجناحی باشد و بر اصول انقلاب، نظام، خط امام راحل و آنچه قانون تعیین کرده و ملت به آن رای دادند وفادار باشد.

 

وی افزود: جناحی کردن مجلس خبرگان رهبری به نوعی سیاسی‌کاری است که ما نباید خیلی روی این موضوعات حساسیت نشان دهیم، باید اعضای مجلس خبرگان رهبری انسان‌های مستقل، آگاه، دانا، زمان‌شناس، مجتهدشناس و آگاه به شرایط و اوضاع زمان خود باشد.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: اعضای مجلس خبرگان باید با ضوابط قانونی انتخاب شده و با همان ضوابط به وظایف خود عمل کنند، زیرا مجلس خبرگان رهبری باید بر عملکردها و صحت اجرای امورات کشور نیز نظارت داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام رهبر در خصوص برخی زمزمه‌ها درباره طرح شورایی کردن رهبری، عنوان کرد: طرح شورایی با وجود رهبری هیچ مفهومی ندارد زیرا شورای رهبری مادامی است که رهبری وجود نداشته باشد اما وقتی رهبری هست، از حمایت و پشیبانی ملت و همه نهادهای نظام برخوردار بوده و وظایف و تکالیف خود را با قدرت انجام می‌دهند شورای رهبری هیچ معنایی ندارد.

 

وی افزود: شورای رهبری مادامی است که رهبر و ولی فقیهی وجود نداشته باشد؛ شورای رهبری نیز تا زمانی کار می‌کند که رهبر انتخاب شود وقتی رهبر انتخاب شد کار آن هم تمام می‌شود.

 

امام جمعه موقت اصفهان در پایان ضمن توصیه‌ای به مردم خاطرنشان کرد: امروز ما دشمنان زیادی در خصومت با نظام، دین و فرهنگ ما وجود دارد، آنچه امروز بسیار اهمیت دارد این است که با انسجام و وحدت همه در خط ولایت باشیم و سوژه به دست دشمنان و رسانه‌های بیگانه ندهیم که جو سازی کرده و فضای کشور ما را امنیتی کنند، ما باید بیدار باشیم و با قدرت در مسیر انقلاب حرکت کنیم./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات