۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۸۴۸۸
حجت الاسلام مؤمنی:

مجالس شادی نباید سبب وهن مذهب و توهین به عقاید مسلمانان شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جشن‌های نهم ربیع گفت: مجالس فرحة الزهرا مجالس ذکر و تذکر است و باید فرصتی برای ذکر مناقب امیرمؤمنان علی(ع) باشد و به گونه‌ای رفتار نکنیم که دشمنان علیه شیعیان بهره‌برداری کنند.
حجت الاسلام سيد حسين مومني
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: محبان اهل بیت(ع) نباید در شام غریبان امام حسن عسگری(ع) به جشن و شادی مشغول شوند؛ بلکه برای تسلای دل امام زمان(عج) باید به عزاداری بپردازند.
 
وی با اشاره به جشن‌های نهم ربیع در این ایام، خاطرنشان کرد: در ایام جشن نهم ربیع باید به گونه‌ای شادی کنیم که باعث شادی دل دشمن نشود؛ مجالس فرحة الزهرا مجالس ذکر و تذکر است و باید ذکر مناقب امیرمؤمنان علی(ع) باشد.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به نامه امام حسن عسگری(ع) به ابن بابویه قمی، تصریح کرد: امام حسن عسگری(ع) در نامه به 21 مورد از توصیه خود به ابن بابویه در موضوع سبک زندگی، آداب و سنن اسلامی، سیر و سلوک اشاره می‌کند که بسیار کاربردی است و جامعه امروز به شدت به آن نیازمند است.
 
حجت الاسلام مؤمنی با بیان سه مورد از توصیه‌های امام حسن عسگری(ع) در نامه‌اش به ابن بابویه قمی، اظهار داشت: یکی از توصیه‌های امام حسن عسگری(ع) به ابن بایویه، اقامه نماز شب است؛ چرا که پیامبر(ص) سه مرتبه به امیرمؤمنان علی(ع) اقامه نماز شب را تأکید کردند.
 
مبلغ و کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: باید به نماز شب اهمیت داد؛ چرا که نماز شب موجب سکون و آرامش زندگی می‌شود که علما و اولیای الهی هم به این مسآله اهمیت خاصی قائل بودند.
 
وی با اشاره به توصیه دیگر امام حسن عسگری(ع) به ابن بابویه قمی، گفت: در زندگی به مسأله صبر، نگاه ویژه‌ای باید کرد؛ امورات زندگی با صبر و شکیبایی پیش می‌رود ؛ صبر در واجبات، صبر در معاصی و صبر در مصیبت‌ها، نمونه‌هایی از صبر است که موجب رشد شخص می‌شود.
 
حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: انتظار فرج از دیگر توصیه‌های امام حسن عسگری(ع) است؛ زیرا همه گرفتاری‌ها از نبود حضرت حجت(عج) است که اگر ایشان ظهور کنند، زمین پر از عدل و داد می‌شود./1325/ت302/ف2
ارسال نظرات