۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۴۷۲
ظهر امروز صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان انقلابی دانشگاه فرهنگیان مشهد در محکومیت کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ ظهر امروز تجمع دانشجویان انقلابی دانشگاه فرهنگیان مشهد در محکومیت کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه برگزار شد.
زک زاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ظهر امروز تجمع دانشجویان انقلابی دانشگاه فرهنگیان مشهد نسبت به کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه برگزار شد.

 

ابوبکر سابیب دلیل کشتار بی رحمانه ی مردم و یاران و خانواده زک زاکی را تبیین کرد و گفت: زک زاکی خود را یار امام خمینی(ره) و امام حسین (ع) و یار پیامبر (ص) می‌دانست و همیشه به دنبال اتحاد مسلمانان بود. ولی کشتار مسلمانان در حسینیه نیجریه به بهانه های واهی صورت گرفت. آنان به زنان و کودکان شیرخوار نیز رحم نکردند.

 

وی با بیان این که مردم و دولت نیجریه از این اتفاق حمایت نکردند، اظهار کرد: آنان شایعه کرده بودند، شیعیان نیجریه سعی داشتند فرماندهان ارتش را بکشند؛ که حرف غیر معقولی است و به نوزادان و کودکان ربطی ندارد و مردم نیز اسلحه نداشتند.

 

زک زاکی از فعالان فرهنگی انجمن اسلامی
این روحانی به بیان فعالیت های زک زاکی اشاره کرد و گفت: زک زاکی اولین کسی بود که به فکر اتحاد مسلمانان بود. انجمن اسلامی را در دانشگاه‌ها به وجود آورد و بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران به دیدار امام خمینی (ره) رفت، وی بهترین الگو راه نجات مسلمانان را ادامه راه امام خمینی(ره) می‌دانست.

 

سابیب اظهار کرد: هم اکنون 10 میلیون شیعه تحت حمایت سید زک‌زاکی هستند، تشیع به راه خود ادامه می دهد و فعالیت های زیادی انجام داده است.

 

وی در ادامه افزود: زک زاکی تاکنون 9 مرتبه زندانی شده است و اطرافیانش را نیز تبعید و یا زندانی کردند.

 

گفتنی است، کشور نیجریه بزرگ‌ترین کشور آفریقایی از لحاظ جمعیت و تعداد مسلمانان است، جمعیت این کشور 180 میلیون نفر، که 75 درصد مردم مسلمان و 10 میلیون شیعه هستند، مردم کشورهای مجاور نیجریه نیز تحت تأثیر اسلام در نیجریه به اسلام گرایش پیدا کرده اند.

 

شایان ذکر است، در این تجمع دانشجویان بیانیه‌ای علیه کشتار مردم بی گناه نیجریه صادر کردند و دانشجویان حاضر در این تجمع پلاکاردهای  با مضامین «ماهمه ز‌کزاکی هستیم» و «ابالفضل علمدار، زکزاکی را نگهدار» را به همراه داشتند./861/202/ب2

ارسال نظرات