۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۰۷۱
آیت الله دری نجف آبادی:

اتحادیه های صنفی در راستای خودکفایی و عزت ملی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز در ایران اسلامی اتحادیه های صنفی باید در راستای خودکفایی و عزت ملی گام بردارند تا بتوان علاوه بر نیازهای داخلی برنامه ریزی برای صادرات را هم داشته باشیم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز چهارشنبه 25آذر ماه در چهارمین نشست از سلسله کلاس های فقه بازار که در مسجد سیدهای اراک برگزار شد، بیان کرد: معیارهای دینی، قرآنی و اسلامی اصناف و بازاریان را آسیب های احتمالی نجات خواهد داد و دین مبین اسلام  آداب و رسم های فراوانی برای کسب و کار وجود دارد.

 

ظرفیت های خوب واحدهای صنفی در کشور

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که با توجه به ظرفیت های خوبی که واحدهای صنفی در کشور، اتحادیه های صنفی می توانند با برنامه ریزی در جهت تولید بیش از پیش اقدام کنند و در این مسیر باید از افرادی که دارای تخصص و مهارت های لازم هستند، بهره مند شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز در ایران اسلامی اتحادیه های صنفی باید در راستای خودکفایی و عزت ملی گام بردارند تا بتوان علاوه بر نیازهای داخلی برنامه ریزی برای صادرات را هم داشته باشیم.

 

اصناف سنگرداران عرصه اقتصاد کشور

امام جمعه اراک بیان کرد: اصناف امروز به عنوان سنگرداران عرصه اقتصاد کشور نقش بسزایی در تأمین نیازهای معیشتی مردم دارند و خدمات صنوف مختلف در طول یکصد سال گذشته تا امروز در حوزه‌های مختلف اجتماعی، انقلابی و دینی بسیار ارزشمند بوده است

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد:  اصناف با حفظ وحدت و انسجام خود در کشور می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی سالم در تصمیم‌سازی اقتصادی و اشتغال تأثیرگذار باشند و این مهم نیازمند یک عزم جدی برای تغییر این شرایط است.

 

رعایت مسائل فقهی در صنوف مختلف

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که در صنوف مختلف اگر مسائل فقهی رعایت شود، شاهد تخلفات نخواهیم بود، اظهار داشت: هر فردی که می‏‌خواهد وارد بازار و کسب و کار شود ابتدا باید فقه بازار و مکاسب را طی کرده باشد تا بتواند با کسب روزی حلال منشأ خیر و برکت برای خانواده و جامعه خود شود.

 

امام جمعه اراک بازاریان باید مراقب باشند برای به دست آوردن سود بیشتر برکت را از جان، مال، زندگی و نسل های بعد خود دور نکنند، خاطر نشان کرد: اصناف باید به بحث برکت در مال بیشتر از سود توجه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با توجه به ظرفیت هایی که اراک در زمینه اتحادیه ها و واحدهای صنفی دارد می تواند الگویی برای کشور باشد که البته این مهم نیاز به برنامه ریزی و استفاده از تجربیات افراد ماهر دارد.

 

شایان ذکر است، کلاس درس مکاسب که روزهای چهارشنبه به صورت یک هفته در میان با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در مسجد سیدهای اراک برگزار می شود./842/202/ب2

ارسال نظرات