۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۷۶۶۰
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان الگوی تمام نمای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید به موازین دین مبین اسلام به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایبند باشند، گفت: مسؤولان ایران اسلامی باید الگوی تمام نمای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز دوشنبه 23آذر ماه در نشست تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، بیان داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی  نیازمند هماهنگ بودن تمامی دستگاه های دولتی و گام برداشتن بر اساس فرهنگ واحد سازمانی است.

 

احیای امر به معروف‌ و ‌نهی از منکر، ویژگی‌های شاخص جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که احیای امر به معروف‌ و ‌نهی از منکر یکی از ویژگی‌های شاخص جامعه اسلامی است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود تا نیازهای اساسی جامعه در راستای رسیدن به پیشرفت و دست‌یابی به سلامت اجتماعی مهیا شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید به موازین دین مبین اسلام به خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایبند باشند، گفت: مسؤولان ایران اسلامی باید الگوی تمام نمای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند.

 

گفتمان سازنده در حوزه اخلاقمداری و سلامت اجتماعی

امام جمعه اراک با اشاره به این که مسؤولان دستگاه های اجرایی باید بدانند که مردم به خصوص جوانان و نوجوانان تمامی رفتارها و عملکردشان را با دقت زیر نظر دارند، گفت: مسؤولان ایران اسلامی باید در اجرای امر به معروف‌ و نهی از منکر حساسیت بیشتری نسبت به سایر فعالیت‌ها داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی امر به معروف و نهی از منکر را گفتمانی سازنده در حوزه اخلاقمداری و سلامت اجتماعی دانست و گفت: امروز در کشور همگان در راستای اصلاح نواقص جامعه و ترویج معروف وظیفه دارند و باید در انجام این فریضه پسندیده تلاش کنند.

 

محقق شدن  امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزمی ملی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه اسلامی ضرورتی مهم محسوب می شود، خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به زندگی سالم مردم کمک کند و افراد جامعه را به امورات ارزشی و پسندیده سوق دهد.

 

امام جمعه اراک با بیان این که محقق شدن  امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزمی ملی است، اظهار داشت: برای تحقق این فریضه دینی باید مقدمات و شرایط آن فراهم شود و شناخت، آگاهی، علم و معرفت از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه بیان کرد: امروز در ایران اسلامی همه آحاد جامعه، چه جریان‌های عمومی و چه شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی باید در راستای تحقق امر پسندیده امر به معروف‌ و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند./842/202/ب2

ارسال نظرات