۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۵۲۵
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

بازی‌های رایانه‌ای با محوریت فرهنگ‌سازی وقف تولید شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به دنیای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای با محوریت ارزش‌ها و تعالیم اسلامی و به ویژه فرهنگ‌سازی در زمینه سنت حسنه وقف بیش از پیش احساس می‌شود.
مديرکل اوقاف استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ششمین روز از هفته وقف در جمع شماری از دست‌اندرکاران فرهنگی این استان، اظهار داشت: باید بپذیریم که اینترنت مشخص‌ترین نماد عصر جدید بوده و اساسی‌ترین سهم را در اوقات فراغت مجازی دارد؛ چراکه وقتی فردی از تعهدات شغلی و اقتصادی و وظایف شخصی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی با استفاده از فضای مجازی رها می‌شود و یا نقش خود را در این حوزه‌ها کم می‌کند، روشن است که برای خود اوقات فراغت مجازی خواهد ساخت.

 

وی افزود: به همین دلیل است که امروز می‌بینیم بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی و سرگرمی‌های مجازی بین قشر نوجوان و جوان گسترش چشمگیری داشته، چراکه اینترنت و ابزارهای جدید نقشی مهم در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه ما و جوامع مختلف یافته‌اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان این‌که یکی دیگر از آسیب‌های استفاده مداوم از اینترنت، اعتیاد به آن است، افزود: اعتیاد به اینترنت دارای دو دسته علائم روانی و جسمانی است؛ به‌گونه‌ای که فرد معتاد به اینترنت از نظر روانی در هنگام دسترسی به اینترنت نوعی احساس لذت و رضایت داشته و در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارد، بدخلق و افسرده می‌شود.

 

رییس ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت دستگاه مجازی از همه مسؤولان خواست تا با همکاری با ادارات مربوطه نسبت به آموزش در این امر مهم گام اساسی بردارند و با توجه به تجربه چندساله موجود، با آموزش بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام واحدی، دروغ گفتن به دیگران در مورد میزان استفاده از اینترنت، تلاش و حساسیت ویژه برای در اختیار داشتن اینترنت و حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دیگر علائم روانی اعتیاد به اینترنت برشمرد.

 

وی علائم جسمانی اعتیاد به اینترنت شامل علائمی نظیر سوزش چشم، سردرد، کمردرد، اضافه وزن را نیز ناشی از نشستن زیاد و بی‌نظمی در غذا خوردن، صرف نظر کردن از برخی وعده‌های غذایی، توجه نکردن به بهداشت و آراستگی فردی، اختلالات خواب و تغییر در الگوی خواب ناشی از غفلت فرد نسبت به خود عنوان کرد./977/202/ب1

ارسال نظرات