۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۷۴۸۸
کارشناس مسائل مذهبی:

برخی به نام ترویج آزادی به حقوق مردم تجاوز می کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر دولت و نهادهای قانونی بر محتوای شبکه های اجتماعی، گفت: نظارت دستگاه های مسؤول باید به موازات فعالیت نهادهای فرهنگی در جهت آموزش نحوه استفاده از این شبکه ها باشد تا فرهنگ عمومی در جهت استفاده بهینه از این شبکه ها در محیطی سالم پرورش یابد.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، یکشنبه شب در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا عنوان کرد: برخی افراد به نام ترویج آزادی به حقوق مردم تجاوز می کنند، این افراد لزوم استفاده عمومی را بدون پرداختن به لوازم و احکام آن بیان می کنند و البته وقتی این سخنان در تعابیر زیبا پرداخته شد، جامعه نیز با آن همراه می شود.

 

وی در ادامه افزود: قرآن کریم با صراحت، بر لزوم نظارت پیامبر اکرم(ص) بر رفتار مردم تصریح و تأکید می کند، خداوند از پیامبر می خواهد، مانع افراط و تفریط و کج روی امت شود، بنابراین مراجع و نهادهای نظارتی مأذون از جانب ولی فقیه نیز نه تنها مجاز به نظارت بر محتوای اینگونه ابزار هستند بلکه به استناد آیات قرآن ملزم به انجام این کار هستند زیرا وظیفه خطیر حفظ سلامت معنوی مردم بر عهده آن هاست.

 

کارشناس مسائل مذهبی، اذعان کرد: گسترش لجام گسیخته بی حجابی، افزایش آمار طلاق و همچنین شمار مصرف کنندگان مواد مخدر، ناشی از القائات و شبهات غلطی است که از طریق شبکه های ماهواره ای و برخی شبکه های مجازی ایجاد شده اند.

 

حجت الاسلام جاوری با اشاره به حدیث «عُلَمَاءُ اَمَتی اَفضَلُ مِن اَنبیاءِ بَنی اِسرائیل» اظهار کرد: طلاب و علمای دینی امروز رسالت خطیری بر عهده دارند، اگر در گذشته افرادی همچون حجاج بن یوسف با قتل عام شیعه قصد براندازی آن را داشتند، امروز افرادی در لباس تمدن و پیشرفت، انواع فسادها و خرافات را ترویج می دهند و طلاب وظیفه دارند با تمام توان در برابر آن ها ایستادگی کنند.

 

وی تأکید کرد: زوال اخلاق در جامعه بشری به حدی رسیده است که عقیده باطلی تحت عنوان شیطان پرستی رسماً ترویج می شود و این در حالی است که ابلیس در تمامی ادیان و فرهنگ ها مظهر خباثت و بدی بوده و برای دفع شر او آداب و مناسک زیادی وضع شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در عصر حاضر بشر با به زیر پا گذاشتن عقل خود، اقدام به ترویج هم جنس بازی و هم جنس گرایی می کند و این مسأله تا جایی تقویت می شود که، مجالس قانون گذاری برخی کشورها به این مسأله رأی مثبت داده و قواعدی در خصوص آن وضع می کنند در حالی که حتی حیوانات نیز از انجام این مسئله کراهت دارند.

 

وی با تأکید بر لزوم تقویت نقش نظارتی خانواده ها اظهار کرد: پدرها و مادرها در دوران حاضر باید بسیار بیشتر از گذشته مراقب فرزندان خود باشند، زیرا در گذشته اگر والدین فرزند خود ا از معاشرت با دوستان ناباب برحذر داشته و یا فقط آن ها را در حیط مدرسه و خانه تحت نظارت قرار می دادند، نسلی سالم تربیت می شد، اما امروزه دوستان ناباب و دشمنان خانواده ها از طریق مجازی و غیر محسوس وارد عمل شده اند.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: روند شتابان ورود تکنولوژی به کشور غیر قابل انکار است اما والدین نباید در برابر خطرات احتمالی، به سادگی برخورد کنند، اسلام به استفاده از نظر و مشورت خبرگان هر رشته تأکید می کند بنابراین لازم است در این زمینه نیز با روانشناسان و علمای علوم تربیتی مشورت کنیم.

 

حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: اسلام در بیان تحریم موادی همچون الکل یا اقداماتی همچون قمار، با فرهنگ سازی تدریجی وارد عمل شد و پس از چند سال و پس از آنکه مردم به عوارض اینگونه اقدامات آشنا شدند، آن ها را تحریم کرد، در خصوص شبکه های مجازی نیز اگر مردم با عوارض سوء اینگونه شبکه ها آشنا شوند ضمن استفاده از آن ها، در برابر آسیب های آن نیز با موشیاری عمل می کنند.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم نظارت مستمر دولت و نهادهای قانونی بر محتوای شبکه های اجتماعی گفت: نظارت دستگاه های مسؤول باید به موازات فعالیت نهادهای فرهنگی در جهت آموزش نحوه استفاده از این شبکه ها باشد تا فرهنگ عمومی در جهت استفاده بهینه از این شبکه ها در محیطی سالم پرورش یابد./868/202/ب1

ارسال نظرات