۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۶۰۹

مهلت ارسال آثار به سوگواره فرهنگی هنری «عبرات» تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از برگزاری سوگواره اربعین حسینی با عنوان سوگواره «عبرات» خبر داد و گفت: تمامی علاقه مندان به ویژه شرکت کنندگان در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی می‌توانند لحظه‌های خاطره‌انگیز خود را به ثبت رسانده و در بخش‌های این مسابقه شرکت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در گفت وگویی گفت: به مناسبت اربعین حسینی، سوگواره فرهنگی هنری «عبرات» ویژه این ایام برگزار می‌شود.

 

وی هدف از این سوگواره را ثبت لحظات عاشقانه عزاداران حسینی در اربعین، تولید محتوا و حفظ و ترویج سنت های اصیل سوگواری اربعین عنوان کرد و افزود: تمامی علاقه مندان بویژه شرکت کنندگان در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی می‌توانند لحظه‌های خاطره‌انگیز خود را به ثبت رسانده و در بخش‌های این مسابقه شرکت کنند.

 

دبیر سوگواره عبرات افزود: نام این سوگواره نیز برگرفته از جمله «أَنَا قَتِیلُ الْعَبْرَةِ لَا یَذْکُرُنِی مُؤْمِنٌ إلا استعبر؛ من کشته شده‌ اشک هستم، مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر اینکه اشک بر چشمانش جاری می‌شود»، تعبیری است که از امام حسین(ع) در مورد خودشان روایت شده است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه این سوگواره در 5 بخش برگزار خواهد شد تصریح کرد: عکس، مستند و فیلم کوتاه، نماهنگ، دل نوشته و سفرنامه،شعر و قطعات ادبی از جمله بخش های این سوگواره است. در بخش عکس، هر هنرمند می تواند حداکثر 10 قطعه عکس را با حجم 4 مگابایت و در فرمت jpeg به صورت رنگی یا سیاه و سفید به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه عکس ها نباید دارای لوگو، نوشته یا تاریخ باشد، خاطر نشان کرد: آثار در این بخش می‌توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت عکس مخدوش نشود.

 

وی تولید مستند و فیلم کوتاه را از دیگر بخش های سوگواره خواند و با اشاره به اینکه فیلم ها بایستی حداکثر 3 تا 7 دقیق باشد، خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه سوگواره،آثار می‌توانند به دلخواه میکس و مونتاژ شده و استفاده از موسیقی، طراحی و فضاسازی و دیگر ابزار در ساخت فیلم آزاد است.

 

دبیر سوگواره عبرات در ادامه اظهار داشت: بخش نماهنگ از دیگر بخش های این سوگواره است که علاقه مندان به شرکت در این بخش بایستی آثار خود را با رعایت استانداردهای فنی و کیفیت نمایشی در قالب آثار 2 تا 4 دقیقه ای به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

حجت‌الاسلام احمدی، دل نوشته و سفر نامه را از دیگر بخش های سوگواره دانست و خاطر نشان کرد: هر شخص می‌تواند در این بخش حداکثر 3 اثر را که قبلاً منتشر نشده یا برای چاپ به جایی ارسال نشده باشد برای شرکت در این سوگواره ارسال کند. بر اساس مقررات این بخش، دل‌نوشه باید به صورت تایپ شده با فرمت word و حداقل 50 کلمه و حداکثر 100 کلمه و سفرنامه حداقل 5 و حداکثر 10 صفحه باشد.

 

این مسؤول خاطر نشان کرد: نثر و شیوایی نگارش از جمله معیارهای مهم داوری در این بخش خواهد بود و آثاری که با ذکر منبع و سند حدیث، زیبا نویسی و طراحی ارائه شوند، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند شد. در این بخش، آثار با گویش محلی با رعایت قوام ادبی اثر، به صورت جداگانه داوری و بررسی خواهد شد.

 

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، شعر و قطعات ادبی را از دیگر بخش های این سوگواره عنوان کرد و افزود: هر داوطلب می تواند در این بخش، حداکثر 3 اثر را جهت شرکت در مسابقه در قالب یک لوح فشرده با فونت نازنین سایز 14 ارسال کنند. در این بخش هم، آثار با گویش محلی با رعایت قوام ادبی اثر، مورد بررسی ویژه قرار خواهد گرفت. همچنین بخش «تولیدات رادیویی» به سوگواره عبرات افزوده شد.

 

دبیر سوگواره عبرات، با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 21 آذر ماه اعلام شده بود از تمدید این زمان تا پایان آذرماه خبر داد و افزود: داوطلبان می توانند آثار خود را در قالب بخش های این سوگواره در تارنمای اینترنتی سوگواره به نشانیhttp://abarat.alarbaeen.irثبت و یا به نشانی پستی دبیرخانه سوگواره، تهران ـ سید خندان ـ قبل از پل سید خندان ـ کوچه بسطامی ـ پلاک 9 ـ دبیرخانه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور ارسال کنند./1330/د102/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات