۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۶۵۶۵
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان، راهی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان غرب است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این‌که نباید در مقابل فرهنگ غرب انفعالی عمل کرد، نامه رهبری به جوانان غربی را به عنوان پیامی بسیار سودمند و مؤثر و راه صدور انقلاب اسلامی به جهان غرب خواند و گفت: این پیام، وسیله تهاجمی زیبا و مؤثر برای فرهنگ پویا و نورانی اسلامی در مقابل فرهنگ فاسد، لاییک و سکولار غربی است.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

حجت الاسلام محمدرضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با یادآور شدن این که دین اسلام والاترین و آخرین کلاس دین در اسلام است، اظهار کرد: رسالت بزرگی بر عهده علمای دین قرار دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به عنوان رهبر دین و در راستای انجام این رسالت خطیر، نامه هایی را تدوین کردند.

 

پیام رهبری، مانع ادامه تهاجم جوانان فریب خورده غربی به اسلام و مسلمانان شد

وی با بیان این که هدایت جوانان به سوی اسلام، ارزش ها و احکام الهی بسیار مهم و لازم است و در این‌باره رهبری تاکنون دو نامه را به جوانان غربی نوشته اند، افزود: نامه دوم رهبری در شرایطی منتشر شد که زیان و ضررهای تروریسم برای جوانان غربی نیز احساس شده بود و جنایات داعشی‌ها گریبان گیر فرانسوی ها شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: براساس این جنایات، جوانان فریب خورده غربی به نمادهای اسلامی در غرب بی احترامی و به چند مسجد حمله کردند و برخی مسلمانان را نیز مورد اهانت قرار دادند؛ مقام معظم رهبری با این نامه کوشیدند تا مانع ادامه تهاجم جوانان فریب خورده غربی شوند چرا که اقدامات خشن و جنایات داعش، موجبات تنفر جوانان غربی را از اسلام فراهم کرده است.

 

رهبری، اسلام و جنایات داعش را از یکدیگر تفکیک کردند

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: افراد ناآگاه و فریب خورده، کارنامه سیاه داعش را به نام اسلام می نویسند و این کارنامه جهانیان را از روی آوردن به تعلیمات اسلام حقیقی باز می دارد که رهبری در نامه دوم خویش سعی کردند تا جنایات داعش را از اسلام جدا کرده و آن دو  را از یکدیگر تفکیک کنند و بر اساس این تفکیک، زیان های اقدامات داعش را برای اسلام و مسلمین کاهش دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خطر بزرگ داعش را بهره برداری مذهب علیه مذهب خواند و تصریح کرد: تظاهر داعش به دین اسلام در واقع سوء استفاده از مذهب است، به عبارت دیگر داعش با تکیه بر مذهب اسلام، خلاف آن عمل می کند و همین به عنوان خطر بزرگ داعش به شمار می رود چرا که سیمای نورانی، جامع و کامل اسلام را تاریک و بد جلوه می دهد.

 

نامه رهبری، پیوند داعش و استکبار جهانی را آشکار کرد

حجت الاسلام جواهری با یادآور شدن این که اسلام راستین، همان اسلام پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان و اسلام شیعی بوده و با فطرت و عقل هماهنگ است، خاطر نشان کرد: جوانان غربی در جست و جوی معنویت و حقیقیت سرگردانند درواقع رهبری کوشیدند که جوانان غربی را از فریب خوردن و گرایش برخی آنان به داعش پیشیگری کنند؛ جوانان آمادگی بیشتری برای هدایت دارند و ارتباط با جوانان حتی جوانان غربی به عنوان راهی برای انتقال پیام الهی است.

 وی داعش را زاییده سازمان سیا و موصاد در جهان اسلام دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه دوم خویش به جوانان غربی، کوشش کردند تا پیوند داعش و استکبار جهانی را نشان داده و رابطه آنان را آشکار سازند و نیز  یادآوری کنند که داعش زباله جهان اسلام است و تمامی مسلمانان معتقد از آن تنفر دارند.

 

داعش، نشان دهنده ماهیت لیبرال دموکرات غربی ها است

 عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه با بیان این که رهبری همچنین یادآور شدند که کارنامه سیاه داعش، نشان دهنده ماهیت لیبرال دموکرات غربی ها است، گفت: استکبار جهانی و لیبرال دموکراسی غرب برای مبارزه با اسلام راستین و جهان بر عصر امام خمینی(ره) و نیز برای پیشگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان، گروهک تکفیری داعش را ساختند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، داعش را معلول سیاست‌های آمریکا و استکبار جهانی معرفی کرد که برای گمراهی مسلمانان در نهضت بیداری اسلامی پدید آمده است و اظهار کرد: بیداری اسلامی آرزوی امام خمینی(ره) بود؛ امروز جلوه‌های بیداری اسلامی آشکار شده و کشورهای اسلامی با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران در مسیر نفی التجاء، استبداد و استعمار قرار گرفتند.

 

 استاد حوزه و دانشگاه  افزود: در مقابل این بیداری اسلامی، استکبار جهانی به وحشت افتادند و از جریان وهابیت که منشأ آن استکبار و دشمنان اسلام اند برای کشاندن بیداری اسلامی به یک کج راهه و انحراف بهره بردند و رهبری در پیام خود کوشیدند تا جوانان غربی را آگاه  و در آن ها بصیرت ایجاد کنند تا از سرگردانی و گمراهی نجات یابند.

 

پیام رهبری الهام گرفته از زیارت اربعین امام حسین بود

 حجت الاسلام جواهری با اشاره به زیارت اربعین امام حسین(ع) و این که ایشان برای نجات بشریت از گمراهی جان خود را بذل کردند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام اربعین امام حسین(ع) و با الهام گرفتن از این زیارت ارزشمند، پیام پرمحتوا و مؤثر خویش را به عموم جوانان غربی ارسال کردند و هدف ایشان در این نامه و پیام، تحول در اندیشه، آرمان و اراده جوانان غربی بود.

 

وی تصریح کرد: این پیام رهبری در واقع یک اقدام فرهنگی بزرگی بود که توطئه های متنوع و خطرناک دشمنان اسلام حقیقی در جهان را خنثی کرد، ماهیت داعش آشکار و ارتباط داعش با اسلام به کلی نفی شد و نیز فرصت هایی که برای دشمن در جنایات خود در جنگ نرم ایجاد شده بود از بین رفت.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که دشمنان اسلام همواره در جنگ نرم از رسانه های مدرن  بهره می برند بنابراین باید توطئه های دشمن رصد و آن ها را خنثی کرد، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در جایگاه رهبری جهان اسلام، مسؤولیت هدایت تمامی جوانان را برعهده دارند؛ ایشان افزون بر این که باید جوانان را در جهان اسلام از تبلیغات ویران گر داعش نجات دهند که مسلمانان ابزار دست جنایات کاران داعش نشوند، باید جوانان کشورهای غربی را نیز از آثار و بازتاب جنایات داعش نجات دهند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ضمن بیان این که نباید در مقابل فرهنگ غرب انفعالی عمل کرد، نامه رهبری به جوانان غربی را به عنوان پیامی بسیار سودمند و مؤثر و راه صدور انقلاب اسلامی به جهان غرب خواند و خاطر نشان کرد: این پیام، وسیله تهاجمی زیبا و مؤثر برای فرهنگ پویا و نورانی اسلامی درمقابل فرهنگ فاسد، لاییک و سکولار غربی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: امیدوارم، آثار مثبت این پیام ها در جهان غرب باعث شناخته شدن فرهنگ اسلام شیعی و اسلام ناب محمدی(ص) در جهان شود و با جهانی شدن اسلام، زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود./844/302/ب2

ارسال نظرات