۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۴۵۸

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه در تویسرکان، فعالیت ۱۲۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت دهه سوم صفر در بروجرد، اداره کل تبلیغات اسلامی تهران، میزبان ۱۵۰ طلبه از شیعیان اندونزی، برگزاری سومین دوره مسابقه بزرگ رایحه انتظار درشهرستان کرج، حضور عاشقان حضرت اباعبداله الحسین(ع) در آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، «حجت‌الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان 14 آذر94 در نشست شورای فرهنگ عمومی تویسرکان با بیان این مطلب،گفت: بیستم و هفتم آذر ماه جاری همایشی با محوریت تبیین، شناساندن و معرفی ابعاد شخصیتی و زندگانی شهید آیت‌الله محمد مفتح برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: معرفی و شناخت ابعاد زدندگی و شخصیت شهید مفتح به‌عنوان پرچم دار وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف ین همایش است.

 

امام جمعه تویسرکان افزود: این شهید بزرگوار و مجاهد انقلابی نفش عیین کننده ای در راستای ارتباط مستحکم بین حوزه و دانشگاه ایفا کرد.

 

حجت‌الاسلام موحدی عنوان کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش به همگان و غرب ثابت می‌کند که علم و مذهب در کنار یکدیگر ایران اسلامی را به سمت پیشرفت های روزافزون رهنمون می سازد.

 

وی تصریح کرد: وحدت بین این دو گروه از جامعه و یکپرجگی انان تمامی توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را نابود می سازد.

 

در ادامه «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان نیز از تشکیل 10 کمیته برای برگزاری هرچه بهتر این همایش خبر داد و گفت: بیش از 100 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و بسیاری از فعالان حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و حوزی به این همایش دعوت شده اند.

 

گفتنی است شهید آیت‌الله محمد مفتح از جمله شخصیت‌های فعال و مؤثر انقلاب اسلامی ایران بود و از همین رو آماج کینه و حمله استکبار جهانی و ایادی داخلی آن قرار داشت و سرانجام در صبح روز سه‌شنبه 27 آذر 1358 به هنگام ورود به محل کار خود در دانشکده الهیات، به همراه دو پاسدارش توسط گروهک تروریستی فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

 

فعالیت 120 مبلغ و مبلغه به مناسبت دهه سوم صفر در بروجرد

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد از فعالیت 120 نفر مبلغ و مبلغه در دهه سوم صفر خبرداد.

 

وی، خاطر نشان کرد: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و سالروز ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام، شهادت امام مجتبی وحضرت علی بن موسی الرضا علیهم السلام یکصد و بیست نفر از مبلغین بومی شهرستانی واعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم، رسالت تبلیغی در این ایام را برعهده دارند.

 

حجت‌الاسلام جعفرپور با بیان این که امروز تبلیغ دین، کاری بسیار لازم و مهم است تصریح کرد: فلسفه ایجاد هیئات مذهبی، تکیه ها و حسینیه ها، تبلیغ دین و ارزش های اسلامی است و این مهم با وجود مبلّغان دینی و فعالیت های آنان انجام می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد، با اشاره به موضوعاتی که توسط مبلّغان دینی در محافل مذهبی مطرح می‌شود، گفت: معارف اسلامی، احکام، فلسفه عاشورا، درس گرفتن از حماسه عاشورا، مبانی ارزشی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و بصیرت دینی، ترویج سبک زندگی دینی و گسترش صله رحم، ترویج فرهنگ قرآنی و فضایل اخلاقی و غیره از جمله مباحثی است که مبلّغان اعزامی برای مخاطبان مطرح می‌کنند.

 

اداره کل تبلیغات اسلامی تهران، میزبان 150 طلبه از شیعیان اندونزی

حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل، در دهه سوم صفر میزبان جمعی از شیعیان اندونزی است.

 

این هیئت پس از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در کربلای معلی، صبح شنبه 14 آذر جاری در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال حجت‌الاسلام نیک نژاد قرار گرفتند.

 

در ادامه، زائران اندونزیایی به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، ضمن ادای احترام به حضرت امام خمینی (ره) در گفتگویی صمیمی با حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، یادگار امام و تولیت آستان امام خمینی(ره) شرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در سخنانی گفت: درس بزرگ امام حسین(ع) برای ما تا همیشه این است که برای احیای ارزش های دین خدا و اخلاق اسلامی تا هر جا که ممکن است باید فداکاری کرده و جان، مال، فرزندان و همه چیز خود را تقدیم کنیم.

 

وی، با بیان اینکه امروز جهان شیعه محتاج اجرای درس های عاشوراست، تصریح کرد: خوشحالیم که رهبر معظم انقلاب جانشین امام، آن درس را در جهان امروز به خوبی اجرا می‌کنند و لذا همه باید آمده باشیم که هر جا یک عاشورا لازم بود، عمل کنیم.

 

پیش از سخنان یادگار امام، استاد ظاهر یحیی مدیر چند مؤسسه تربیتی، مذهبی در اندونزی با تأکید بر اینکه تشیع در اندونزی مساوی با پیروی از امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: شیعیان اندونزی مدیون امام، انقلاب و خانواده امام هستند. پس از گرویدن به تشیع تعالیم اهل بیت(ع) را از طریق مبلغین حوزه علمیه قم فرا گرفتند و لذا ویژگی اصلی آنان گرایش به این خاندان بزرگوار است.

 

یحیی، با اشاره به حضور جمع حاضر در راهپیمایی اربعین، این سفر را موجب تحول درونی و ارتباط عاطفی آنان با امام حسین (ع) دانست.

 

گفتنی است این گروه اعزامی، روز یکشنبه 15 آذر ماه جاری نیز از باغ موزه دفاع مقدس دیدن خواهند کرد و در روزهای آتی نیز به بازدید از اماکن مذهبی، فرهنگی تهران می پردازند.

 

برگزاری سومین دوره مسابقه بزرگ رایحه انتظار درشهرستان کرج

رئیس شورای هیئات مذهبی کرج از برگزاری سومین دوره مسابقه رایحه انتظار در البرز با همکاری تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری این استان خبر داد.

 

وی ادامه داد:به مناسبت 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) مسابقه بزرگ رایحه انتظار در قالب موضوعات مختلف شعر،نثر و قطعه ادبی،خاطره ویژه اعضای مساجد و کانون های فرهنگی هنری، مدارس دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان کرج برگزار می‌شود.

 

شریعتی، گفت:مهلت ارسال آثار 20 آذرماه 94 است و به 50 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی از قبیل کمک هزینه سفر به کربلای معلی،مشهد مقدس،قم،جمکران،کارت هدیه بانکی و تبلت اهدا خواهد شد.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی کرج، در پایان گفت: زمان اعلام نتایج 30 آذرماه 94 مصادف با 9 ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

 

حضور عاشقان حضرت اباعبداله الحسین(ع) در آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود

حضور با شکوه عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش جلوه و حال و هوای خاصی را به آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) داده بود.

 

جاماندگان قافله اربعین امروز با پای پیاده از شهرها و روستاها،پیر و جوان، کودک و نوجوان به عشق حضرت اباعبداله الحسین (ع) رهسپار حرم مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) شده و در سوگ آن امام همام به عزاداری پرداختند.

 

حضور هیئت هایی از اقصا نقاط کشور، برپایی خیمه های معرفت، پخش غذای نذری، پخش مستقیم مراسم از شبکه های سیما،حضور مستندسازان از شبکه  افق سیما،قرائت زیارت اربعین از دیگر برنامه آستان مقدس در روز اربعین حسینی بود./1325/د101/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات